EirikW Skrevet 8. mars 2022 Skrevet 8. mars 2022 (endret) Hei! For å kunne kjøpe kraft av lokalt e-verk har eg no sagt opp Tibber og vil ha inn kraftprisar frå Nordpool via Stromprisseer, men har støytt på utfordringar. Eg har installert plugin, registrert den og fått Entsoe-token, men så stoppar det opp. Har ingen stadar eg kan leggje inn token, og får feilmelding ved oppstart. Nokon som har tips eller erfaringar med dette? Eventuell annan plugin for å hente inn kraftprisar? (har også posta på Homeseerforum) Endret 8. mars 2022 av EirikW Siter
Salvesen Skrevet 7. mai 2022 Skrevet 7. mai 2022 Moskus skrev (På 11.3.2022 den 16.36): Paging @Salvesen Takker!! @EirikW token legges inn under config siden. Det ligger en screenshot på homeseer forumet:) Siter
EirikW Skrevet 12. mai 2022 Forfatter Skrevet 12. mai 2022 (endret) @Salvesen Kan du lese alt og sjå på screenshots, både her og på homeseerforumet, og svare konkret på det er ute etter? Poenget med posten her, og på hs-forumet, er at ting ikkje fungerer, det er ingen config-side. Veldig dårlig oppfølging/funksjon av ein plugin som tross alt må kjøpast.. Endret 12. mai 2022 av EirikW Siter
Salvesen Skrevet 16. mai 2022 Skrevet 16. mai 2022 (endret) EirikW skrev (På 12.5.2022 den 18.10): @Salvesen Kan du lese alt og sjå på screenshots, både her og på homeseerforumet, og svare konkret på det er ute etter? Poenget med posten her, og på hs-forumet, er at ting ikkje fungerer, det er ingen config-side. Veldig dårlig oppfølging/funksjon av ein plugin som tross alt må kjøpast.. Beklager at jeg ikke har fulgt opp skikkelig. Er dessverre sykemeldt om dagen. Men jeg la igjen en melding på homeseer forumet. Hvordan ser din config side ut? Min er slik som jeg viste til med screenshot. Kanskje det kan være browser relatert? Jeg bruker chrome. Bare så det er tydelig, config siden finnes her: Endret 16. mai 2022 av Salvesen Siter
EirikW Skrevet 16. mai 2022 Forfatter Skrevet 16. mai 2022 (endret) Salvesen skrev (47 minutter siden): Beklager at jeg ikke har fulgt opp skikkelig. Er dessverre sykemeldt om dagen. Men jeg la igjen en melding på homeseer forumet. Hvordan ser din config side ut? Min er slik som jeg viste til med screenshot. Kanskje det kan være browser relatert? Jeg bruker chrome. Bare så det er tydelig, config siden finnes her: Eg manglar configfila i følge feilmelding ved oppstart. Og eg manglar dermed fane/meny for stromPrisSeer. Endret 16. mai 2022 av EirikW Siter
Salvesen Skrevet 18. mai 2022 Skrevet 18. mai 2022 EirikW skrev (På 16.5.2022 den 9.20): Eg manglar configfila i følge feilmelding ved oppstart. Og eg manglar dermed fane/meny for stromPrisSeer. Det var veldig rart, har du ingen filer under hs4/html/stromprisseer? Prøvd å slette og installere på ny? Skal prøve dette selv senere, mulig det er noe krøll i installasjonsfilen Siter
EirikW Skrevet 18. mai 2022 Forfatter Skrevet 18. mai 2022 Salvesen skrev (1 time siden): Det var veldig rart, har du ingen filer under hs4/html/stromprisseer? Prøvd å slette og installere på ny? Skal prøve dette selv senere, mulig det er noe krøll i installasjonsfilen Her har eg ei fil, som heiter configNew.html Har prøvd dette tidlegare, og prøvde igjen no utan resultat. Siter
Salvesen Skrevet 18. mai 2022 Skrevet 18. mai 2022 EirikW skrev (2 timer siden): Her har eg ei fil, som heiter configNew.html Har prøvd dette tidlegare, og prøvde igjen no utan resultat. Veldig rart at den ikke blir lagt til av homeseer under oppstart av plugin. Kan det være noe med hs4 versjonen du kjører? Siter
EirikW Skrevet 18. mai 2022 Forfatter Skrevet 18. mai 2022 Salvesen skrev (6 minutter siden): Veldig rart at den ikke blir lagt til av homeseer under oppstart av plugin. Kan det være noe med hs4 versjonen du kjører? Versjonen av HS er HS4 Standard Edition 4.2.12.0 (Windows). Reknar med dette er siste versjon. Siter
Salvesen Skrevet 18. mai 2022 Skrevet 18. mai 2022 EirikW skrev (14 minutter siden): Versjonen av HS er HS4 Standard Edition 4.2.12.0 (Windows). Reknar med dette er siste versjon. Fant en bug hvor config siden ikke blir lagt til om en ikke har korrekt config når en starter opp. Du kan komme rundt problemet med å legge inn config manuelt i config filen. Laster opp ny og fikset versjon i dag, pleier å gå noen dager før den er på plass i shoppen 1 Siter
EirikW Skrevet 28. mai 2022 Forfatter Skrevet 28. mai 2022 Salvesen skrev (På 18.5.2022 den 11.01): Fant en bug hvor config siden ikke blir lagt til om en ikke har korrekt config når en starter opp. Du kan komme rundt problemet med å legge inn config manuelt i config filen. Laster opp ny og fikset versjon i dag, pleier å gå noen dager før den er på plass i shoppen Flott, ser ut til å fungere no 👍 Siter
Salvesen Skrevet 28. mai 2022 Skrevet 28. mai 2022 EirikW skrev (25 minutter siden): Flott, ser ut til å fungere no 👍 Godt å høre! Beklager problemene, rookie feil av meg:) Siter
Join Skrevet 13. desember 2022 Skrevet 13. desember 2022 Hei! Kan eg kapre tråden litt, for har trøbbel med konfigurasjon. @Salvesen På plugin forside står det versjon 1.0.0.3, sjølv etter oppdatering til 1.0.0.4. Takker.. Siter
EirikW Skrevet 13. desember 2022 Forfatter Skrevet 13. desember 2022 (endret) Join skrev (4 timer siden): Hei! Kan eg kapre tråden litt, for har trøbbel med konfigurasjon. @Salvesen På plugin forside står det versjon 1.0.0.3, sjølv etter oppdatering til 1.0.0.4. Takker.. Har du sendt forespørsel og oppretta/laga entsoe-token, som du har lagt inn i feltet for dette? (Ser det er merka med raudt i bakgrunnen). På min står det òg at det er versjon 1.0.0.3 sjølv 1.0.0.4 er installert. Trur dette berre er visingsfeil, sidan min ikkje fungerte ved 1003, og fungerar med 1004 🙂 Endret 13. desember 2022 av EirikW Siter
Join Skrevet 15. desember 2022 Skrevet 15. desember 2022 EirikW skrev (På 13.12.2022 den 6.19): Har du sendt forespørsel og oppretta/laga entsoe-token, som du har lagt inn i feltet for dette? (Ser det er merka med raudt i bakgrunnen). På min står det òg at det er versjon 1.0.0.3 sjølv 1.0.0.4 er installert. Trur dette berre er visingsfeil, sidan min ikkje fungerte ved 1003, og fungerar med 1004 🙂 Hei. Ja, eg har fått entsoe-token. Kanskje eg må prøve med en reboot av systemet fyrst.. Siter
Join Skrevet 19. desember 2022 Skrevet 19. desember 2022 EirikW skrev (På 13.12.2022 den 6.19): Har du sendt forespørsel og oppretta/laga entsoe-token, som du har lagt inn i feltet for dette? (Ser det er merka med raudt i bakgrunnen). På min står det òg at det er versjon 1.0.0.3 sjølv 1.0.0.4 er installert. Trur dette berre er visingsfeil, sidan min ikkje fungerte ved 1003, og fungerar med 1004 🙂 Hei. Når du har lagt inn din entsoe-token, er denne med bindestreker, eller skal den inn uten? Mvh Siter
EirikW Skrevet 19. desember 2022 Forfatter Skrevet 19. desember 2022 Join skrev (3 timer siden): Hei. Når du har lagt inn din entsoe-token, er denne med bindestreker, eller skal den inn uten? Mvh Eg har kopiert og limt inn direkte, med bindestrekar trur eg. Kan det vere at du har kopiert og fått med mellomrom anten før eller etter token, og at dette skapar kluss? Siter
Join Skrevet 23. desember 2022 Skrevet 23. desember 2022 EirikW skrev (På 19.12.2022 den 18.08): Eg har kopiert og limt inn direkte, med bindestrekar trur eg. Kan det vere at du har kopiert og fått med mellomrom anten før eller etter token, og at dette skapar kluss? Hei! Eg kom meg vidare. Nederst, der det stod intervall (60 sekunder er standard) Der måtte man skrive inn ønska intervall, skreiv inn 60. Allright.. Då er det berre å vente på oppdatering av api. er dette oppdatert ein gong pr. døgn, klokka 13? Takker Siter
Join Skrevet 30. desember 2022 Skrevet 30. desember 2022 (endret) EirikW skrev (På 19.12.2022 den 18.08): Eg har kopiert og limt inn direkte, med bindestrekar trur eg. Kan det vere at du har kopiert og fått med mellomrom anten før eller etter token, og at dette skapar kluss? Hei @EirikW Er det kun å legge inn entsoe-token, så fungerer det? Eller må eg sette opp noke på api-sida? Eg har fortsatt ikkje data der. Restarta du HS f.eks? Endret 30. desember 2022 av Join Siter
Join Skrevet 31. desember 2022 Skrevet 31. desember 2022 Heihei. Då ordna det seg. Laga ny entsoe-token og restarta HS4 etter eg hadde lagt inn ny token i stromprisseer. Siter
Join Skrevet 15. februar 2023 Skrevet 15. februar 2023 Hei. 🙂 Er StromprisSeer satt opp med det nye api-et? Eg ser det "gamle" vart avslutta i går. Fungerer det for andre å hente prisar? Ref: https://transparency.entsoe.eu/news/widget?id=63eb9d10f9b76c35f7d06f2e Mvh Siter
OlavT Skrevet 15. februar 2023 Skrevet 15. februar 2023 Det ser forøvrig ut til at det nye API endepunktet ikke returnerer strømprisene for i morgen enda. Siter
OlavT Skrevet 15. februar 2023 Skrevet 15. februar 2023 Da kom strømprisene endelig for i morgen. Da ser det ut til at det nye API-endepunktet fungerer greit. Siter
OlavT Skrevet 16. februar 2023 Skrevet 16. februar 2023 Strømprisene er ikke tilgjengelig for i morgen enda det er flere timer siden det burde vært tilgjengelig. Det er for dårlig! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.