Petterpotet Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 (endret) Hei! Har gått til innkjøp av en z-wave pakke. HomeSeer, og masse annet. Jeg får ikke KFOBen til å trigge eventer, den reagerer ikke i device management og ingen ting dukker opp i loggen. Den er "includet." Er helt ny på z-wave og HomeSeer, så jeg vet ikke hvor jeg skal begynne å feilsøke.. Takker for svar Endret 12. januar 2017 av Petterpotet Link til KFOB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Hvis du skal bruke den til å trigge eventer, er det eneste alternativet (så vidt jeg kan se) å bruke den som en scene-controller, men det ser også ut som om det er default. Se side 4 i manualen. Hvis du trykker på en av knappene, hva vises da i loggen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Petterpotet Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 Ingen ting vises i loggen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Hva har den vist om selve inkluderingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Petterpotet Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 Ja, og den ligger inne. Det skjer ting i loggen dersom jeg trykker "scene on" eller "off" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Hvor er "Scene on" og "scene off"? I HomeSeer eller på kontrollen? (Jeg har ikke akkurat den enheten, så det er vanskelig å være nøyaktig... ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Petterpotet Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 Det er i HomeSeer. Men får det samme problemet med denne, får inkludert men ingen ting skjer i loggen. Må jeg gjøre noe når jeg legger til slike kontrollere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 10 timer siden, Petterpotet skrev: Men får det samme problemet med denne, får inkludert men ingen ting skjer i loggen. K8 skal settes opp via assosiasjon. Prinsippet er som beskrevet i HomeSeer-skole del 4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 hkmod25 Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 12 timer siden, Petterpotet skrev: Jeg får ikke KFOBen til å trigge eventer, den reagerer ikke i device management og ingen ting dukker opp i loggen. Den er "includet." Se her: http://www.z-wave.info/controlling-z-wave-me-kfob-and-wall-controller/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Petterpotet Skrevet 14. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2017 Den 13.1.2017 klokken 8.54, hkmod25 skrev: Se her: http://www.z-wave.info/controlling-z-wave-me-kfob-and-wall-controller/ Skal dette være riktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Guahtdim Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Har du fått til noe med denne? Jeg sliter med en wall-c controller og den skal antageligvis settes opp på samme måte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Guahtdim Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Nå vet jeg ikke hvor langt du er kommet, men så langt har jeg fått til følgende (skriver dette litt for meg selv og litt for andre som kommer inn i tråden): Resatt hele dingsen. Fått den inkludert igjen som secure (herreguuuud hvor mange ganger man må prøve med starting av include og riktig tastekombinasjon på wallc - alle 4 knapper og så knapp 2 når det skal kommuniseres. ) Gikk inn på z-wave for Popp and Co generic kontroller og la til Homeseer. Nå får jeg opp koder i loggen og ikon+beskrivelse i i Central scene når jeg klikker på de forskjellige knappene. Det jeg ønsker er å sette opp denne mot en Fibaro Double Switch 2 FGS-223, men den skal helst virke selv om Homeseer går ned. Og jeg ønsker egentlig at den skal være som en vanlig av/på bryter (på opp, av ned). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Guahtdim Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Jeg velger å svare meg selv her i tilfelle det er noen som kommer inn her og sliter med det samme. Jeg fikk Double switch til å virke etter å ha gjort om på paramtrene for hvordan bryterne skal fungere (to grupper som av og på) og i tillegg lagt til assosiasjon mot Double switch. Alt så bra ut til jeg fikk sett på stedet hvor dette skulle settes opp. Double switch ser ut til å være avhengig av å ha tilgang på to ledere, mens lysene som var lagt opp var lagt på den mest ledningsøkonomiske måten som gjorde det umulig for meg å få plugget inn switchen uten må måtte trekke inn flere ledere. Kjipt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
Petterpotet
Hei!
Har gått til innkjøp av en z-wave pakke. HomeSeer, og masse annet.
Jeg får ikke KFOBen til å trigge eventer, den reagerer ikke i device management og ingen ting dukker opp i loggen. Den er "includet."
Er helt ny på z-wave og HomeSeer, så jeg vet ikke hvor jeg skal begynne å feilsøke..
Takker for svar
Endret av PetterpotetLink til KFOB
Lenke til kommentar
Del på andre sider
12 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.