solosuper Skrevet 9. mars 2022 Skrevet 9. mars 2022 For litt siden byttet jeg fra SD til SSD på rp4. Jeg tok backup og installerte HA på nytt før jeg deretter restore av backup. Alt fungere stort sett som før, men en ting som ikke har fungert er sonos integrasjonen. Den lar seg styre ved å justere volum og play/pause. Men jeg bruker sonos som ringeklokke. Når ringeklokken trykkes skal det spilles av en lys på sonos. Ingenting skjer når jeg aktiverer automasjonen, men derimot i sonos-appen kommer det en beskjed "Kan ikke spille av ¨Lyd.mp3¨, kunne ikke koble til IP 192.168...." Problemet er at dette IP adressen er til den gamle HA før jeg byttet til SSD. Etter at jeg byttet til SSD fikk jeg også ny IP adresse. Noen som kan peke meg i riktig retning her? Jeg har prøvd å fjerne integrasjonen og sette den opp på nytt, samt prøvd å resette høytalerne uten at det har fungert. Begge høytalerne er koblet til ruter via kabel. Siter
Kråkerøymannen Skrevet 9. mars 2022 Skrevet 9. mars 2022 (endret) Hva med å endre IP på HA til den originale? Det gjør du i routeren din, altså setter statisk IP basert på Mac-adressen til HA Endret 9. mars 2022 av Kråkerøymannen Siter
solosuper Skrevet 9. mars 2022 Forfatter Skrevet 9. mars 2022 Det løste problemet. Måtte inn i HA å endre IP til opprinnelig IP Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.