ErlAp Skrevet 16. mars 2022 Del Skrevet 16. mars 2022 I stuen har eg 3stk Hue pærer og en Hue taklampe. Eg styrer disse i som gruppe med en Hue bryter via Hue bridge. Problemet er att en av pærene er i en lampe som henger i ett vindu. Denne skulle eg ønske at følger de andre slik den gjør nå, men med en offset på lysstyrke slik at den lyser svakere. Eventuelt legge inne en begrensning på max lysstyrke på denne pæren. Er det noen som har vært borti lignende problemstilling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NilsOF Skrevet 16. mars 2022 Del Skrevet 16. mars 2022 Jeg kan ikke huske å ha sett noe som kan løse dette i Hue-huben. Og, ja, problemstillingen er kjent. Dette dukker også opp når man binder en fjernkontroll direkte til flere lyspærer i zigbee. Det enkleste er å sette inn en pære som er mindre lys-sterk, eller blende med skjerm. Den vanskelige og definitivt mest fleksible veien er å gå via et rammeverk med programmerbar logikk. Jeg har en "offset" til de fleste pærene i stua, slik at alle lysene styres av en fjernkontroll, med forskjellig tennpunkt. Men det er da styrt via openHAB i mitt tilfelle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 16. mars 2022 Del Skrevet 16. mars 2022 Det går ikke, må gjøre det via «smart-hub». Bruker Homeseer, en ting er lysstyrke, men blir det farger/varmen på hvitt lys sverger jeg til like pærer. Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.