MrTiger Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Lurte bare om det går og bruke siri til homeseer. f.eks at jeg kan si til siri at hun skal åpne garasjedøren. Eller slå av og på lys. evt, hvordan kan jeg få til dette og hva trenger jeg for og få dette til og fungere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Det fantes opptil to plugin'er til HomeSeer for HomeKit-integrering. Men siden Apple er Apple, så finnes de ikke lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 13. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2017 (endret) Er den ene fraggel sin som heter HomeKit bridge Endret 13. januar 2017 av MrTiger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Ja. Han er visstnok i gang med å prøve å få plugin'en sin sertifisert, så kryss fingre men ikke hold pusten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Det skal vel noe til å få det til. Alle devices må vel være HomeKit sertifisert. På f.eks Philips Hue er den nye broen og pærene sertifisert, men ikke brytere og bevegelsessensorer, og disse dukker da ikke opp i Homekit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 ... og kan ingen fortelle Apple at den holdningen til smarthus-markedet, som faktisk primært blir styrt av nerdene, er å skyte seg selv i foten? ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Dessverre tror jeg ikke de vil høre på det. Homekit plugin til Homeseer fungerte iallefall bra før den ble fjernet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Poenget mitt er at hvis nåløyet for å bli HomeKit-sertifisert er så trangt at det i praksis er altfor vanskelig å bli sertifisert, så blir til slutt HomeKit uinteressant. Ikke at det gjør meg noe, men andre liker jo Apple... 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Forstod det, Homekit er vel allerede uinteressant slik det er per i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 3 timer siden, Blodstrupmoen skrev: Forstod det, Homekit er vel allerede uinteressant slik det er per i dag. Jo, kanskje. Det kommer jo stadig nye produkter som er "HomeKit enabled", men kravene for å ta de i bruk er jo relativt låst til Apple-universet. Ikke at det er overraskende, men det er synd for ellers gode produkter mister da funksjon i den store smarthus-sammenhengen. Diverse bridger løser jo de problemene, men det er synd hvis det er trenden at Apple stikker kjepper i hjulene på dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frankis78 Skrevet 24. desember 2017 Del Skrevet 24. desember 2017 Når det gjelder Siri, hva er utfordringen egentlig? Dersom man installerer eksempel homebridge, og deretter bruker en app (eks. MyTouchHome) som linker homebridge med home appen sånn at Siri gjenkjenner systemet, vil ikke det fungere? Se eksempelet her https://www.thegeekpub.com/4947/use-siri-control-nest-myq-homeseer/ Jeg har testet Home appen og Siri på både Ikea trådfri og Philips hue, og de fungerer helt perfekt med Home og Siri, og man kan mikse og styre lys. (Home har også GEO location,) Når det gjelder automatisering, så tenker jeg at man kan automatisere det aller meste av zwave, sensorer, osv , men det hadde vært veldig fint å kunne bruke Home appen til kun lys styring sammen med Siri. Tenker da på WAF faktoren. Da ville man hatt en app å forholde seg til, å kunne be resten av familien bruke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 På 24.12.2017 den 14.25, Frankis78 skrev: Dersom man installerer eksempel homebridge, og deretter bruker en app (eks. MyTouchHome) som linker homebridge med home appen sånn at Siri gjenkjenner systemet, vil ikke det fungere? Joda. https://forums.homeseer.com/showthread.php?t=189534 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.