lasseruud Skrevet 26. mars 2022 Skrevet 26. mars 2022 Når jeg inkluderer en Fibaro Dimmer 2 i HA, får jeg både en entity som heter sensor.enhetsnavn_power og en som heter sensor.enhetsnavn_electric_consumption_w. Hva er egentlig forskjellen på disse? Fibaro RGBW har også disse, mens Fibaro Switch kun har _electric_consumption_w og ikke _power. Siter
VikingOy Skrevet 26. mars 2022 Skrevet 26. mars 2022 Power er normalt strømtrekket i øyeblikket, mens Consumption er akkumulert forbruk over tid. Siter
lasseruud Skrevet 26. mars 2022 Forfatter Skrevet 26. mars 2022 Sikker? Hvis jeg går inn på noden i zwavejs2mqtt og velger "Refresh values", så blir plutselig _power og _electric_consumption_w like. Jeg snakker altså om _electric_consumption_w, ikke _electric_consumption_kwh. En tilfeldig dimmer som står på: En annen dimmer. Her har jeg trykket på "Refresh values". Før jeg trykte på den, stod Electric Consumption [W] på 13.8 W. Siter
Moskus Skrevet 27. mars 2022 Skrevet 27. mars 2022 On 26/03/2022 at 09:52, lasseruud said: Når jeg inkluderer en Fibaro Dimmer 2 i HA, får jeg både en entity som heter sensor.enhetsnavn_power og en som heter sensor.enhetsnavn_electric_consumption_w. Hva er egentlig forskjellen på disse? Fibaro RGBW har også disse, mens Fibaro Switch kun har _electric_consumption_w og ikke _power. Dette er et kjent problem med enkelte Fibaro-moduler. Noen har det, andre ikke. Hvorfor vet bare Fibaro. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.