Cronos Skrevet 29. mars 2022 Del Skrevet 29. mars 2022 Vi har akkurat gått over til en 4G ruter. Det er den som gir oss internett her i huset nå. Det funker fint, men problemet er at jeg har et par enheter (NAS-er) som krever kabler. Ruteren er av typen veldig liten og portabel, med null innganger. Hvordan får jeg disse kablete enhetene inn på nettverket? Må jeg kjøpe ny ruter med RJ45-inngang? Eller skal jeg skaffe en enkel, trådløs ruter (med innganger) og få den til å 'snakke' med 4G ruteren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 3. april 2022 Del Skrevet 3. april 2022 Hvem er leverandør? Kan du ikke spørre om de har en ruter med ethernet-tilkoblinger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cronos Skrevet 4. april 2022 Forfatter Del Skrevet 4. april 2022 Takk for svar. Kjøper meg bare en ruter med ethernet-tilkobling selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ogagits Skrevet 11. november 2022 Del Skrevet 11. november 2022 For dere andre som kanskje leser tråden... Kan anbefale Teltonika RUT950. (selges på Kjell & Co) Kan koble til ekstern antenne. Koster, men svært stabilt. Dog ikke 5G kompatibel, men 4G - med god dekning kommer du langt. Spesielt med ekstern antenne i tillegg, som f.eks EMCOM XPOL-2. Sjekk dekning her: https://finnsenderen.no/#/main (så finner du nærmeste basestasjon, og snur eksterne antennen mot den) Koble en switch på baksiden om du trenger flere innganger. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.