Cronos Skrevet 29. mars 2022 Skrevet 29. mars 2022 Vi har akkurat gått over til en 4G ruter. Det er den som gir oss internett her i huset nå. Det funker fint, men problemet er at jeg har et par enheter (NAS-er) som krever kabler. Ruteren er av typen veldig liten og portabel, med null innganger. Hvordan får jeg disse kablete enhetene inn på nettverket? Må jeg kjøpe ny ruter med RJ45-inngang? Eller skal jeg skaffe en enkel, trådløs ruter (med innganger) og få den til å 'snakke' med 4G ruteren? Siter
Moskus Skrevet 3. april 2022 Skrevet 3. april 2022 Hvem er leverandør? Kan du ikke spørre om de har en ruter med ethernet-tilkoblinger? Siter
Cronos Skrevet 4. april 2022 Forfatter Skrevet 4. april 2022 Takk for svar. Kjøper meg bare en ruter med ethernet-tilkobling selv. Siter
ogagits Skrevet 11. november 2022 Skrevet 11. november 2022 For dere andre som kanskje leser tråden... Kan anbefale Teltonika RUT950. (selges på Kjell & Co) Kan koble til ekstern antenne. Koster, men svært stabilt. Dog ikke 5G kompatibel, men 4G - med god dekning kommer du langt. Spesielt med ekstern antenne i tillegg, som f.eks EMCOM XPOL-2. Sjekk dekning her: https://finnsenderen.no/#/main (så finner du nærmeste basestasjon, og snur eksterne antennen mot den) Koble en switch på baksiden om du trenger flere innganger. Lykke til! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.