Oddvar Skrevet 13. januar 2017 Skrevet 13. januar 2017 Fått satt opp en Fibaro Relay Switch på garasjeportåpneren, og den fungerer bra. Får kjørt porten fra HomeSeer. Alt så vel Men jeg kunne tenkt meg å styre den fra en fysisk bryter. Jeg har en impulsbryter med en Fibaro Single Switch i hallen som styrer taklampen. Hadde vært kjekt å fått styrt porten med denne, ved f.eks. å holde knappen inne. Jeg har prøvd meg på å assosiere gruppe 2 på denne mot releet i garasjen uten hell. I tillegg så ser jeg at å holde knappen inne trigger Central Scene, så jeg har også prøvd meg på scener også uten hell. Jeg har endret parameter 28 til 8 og parameter 30 til 3. Noen som har tips? Må jeg ha dobbeltbryter evt. bytte til Double Switch/Dimmer? Siter
Moskus Skrevet 13. januar 2017 Skrevet 13. januar 2017 Skal jeg starte med tåpelige spørsmål, da: Kan du ikke bare koble en bryter til Relay-modulen? 8 minutter siden, Oddvar skrev: Jeg har prøvd meg på å assosiere gruppe 2 på denne mot releet i garasjen uten hell. Det var det jeg ville prøvd. Men det fungerer ikke? Er dette versjon 1 eller 2? Siter
Oddvar Skrevet 13. januar 2017 Forfatter Skrevet 13. januar 2017 35 minutter siden, Moskus skrev: Skal jeg starte med tåpelige spørsmål, da: Kan du ikke bare koble en bryter til Relay-modulen? Da får du tåpelig svar Da kunne jeg like gjerne brukt bryteren jeg har i garasjen fra før av, jeg ønsker ønsker å åpne/lukke fra huset Jeg har v2. Siter
Moskus Skrevet 14. januar 2017 Skrevet 14. januar 2017 Ah, den er selvfølgelig i garasjen, ja... meg = idiot. ? Jeg hadde faktisk trodd at dette skulle gå helt fint med assosiasjon, og dermed hadde jeg byttet den enkle bryteren med en dobbel. Siter
Oddvar Skrevet 14. januar 2017 Forfatter Skrevet 14. januar 2017 Fått det til sånn halvveis nå. Laget et event som trigger på Central Scene (dobbeltklikk nå i stedet for å holde inne knappen som trigger to scener = porten starter og stopper). Bakdelen er at lyset blir slått av eller på samtidig Blir nok en dobbeltbryter.. Siter
Moskus Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 Ja, jeg tror ikke det er mulig å styre lyset som en funksjon samtidig den samme knappen styrer garasjeporten. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.