Snowman Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Svaret på spørsmålet du ikke viste du ville stille. Har oppdatert firmware på en gjeng fibaro dimmere, og her er instruksjonen som gjør ting i rett rekkefølge. Med en fibaro, lite eller HC2 Uten å fjerne dimmer fra Smartthings noen gang, alle regler består. Gå inn på fibaro hub, velg devices og add or remove device. Velg å delete, og trippelklikk på dimeren du vil oppdatere. Velg å inkludere den i Fibaro (den er da som en død node på smartthings) Når fibaro hubben har fått inn alle data kan du boote fibaro hubben. Dette så den tar en skikkelig refresh og ser at firmware på dimmer er out of date. Dette kommer i notification feltet. Kjør update (tar i hvert fall 20 minutter pr dimmer) Når den er ferdig så kan du delete den og trippelklikke på dimmeren så er den ute derfra. Gå inn på devicen i smartthing appen, velg settings og helt neders finner du ”replace” Når du har valgt denne så vil den søke og finne at eneheten er død. Du får da etter en stund at du nå kan replace, trippelklikk på bryter og den blir inkludert. Vipps så har du ny firmaware og har ikke mistet noen smart apps eller regler. Z-wave ID består som orginalt. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Så nå trenger jeg bare en Fibaro-hub... Ingen som leier sånt ut? 19 timer siden, Snowman skrev: Kjør update (tar i hvert fall 20 minutter pr dimmer) Seriøst?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Heiland Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Kan låne deg en Fibaro lite hvis du vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Så nå trenger jeg bare en Fibaro-hub... Ingen som leier sånt ut? [emoji3] Seriøst?!Da jeg oppgraderte mine Aeotec Multisensor 6 så gikk det på et par minutter hvis pcen/sensoren stod ved siden av hverandre. Oppgraderte én lengre unna som tydeligvis ikke kommuniserte direkte og det tok rundt 20 minutter med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowman Skrevet 14. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2017 6 hours ago, Moskus said: Seriøst?! No kidding, det tok såpass lang tid uavhenging av avstand her i huset. Brukte nok 5-6 timer på 9 stk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 11 timer siden, iceball skrev: Da jeg oppgraderte mine Aeotec Multisensor 6 så gikk det på et par minutter hvis pcen/sensoren stod ved siden av hverandre. Oppgraderte én lengre unna som tydeligvis ikke kommuniserte direkte og det tok rundt 20 minutter med. Hvordan oppgraderte du den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Den 14.01.2017 klokken 19.10, Frode Heiland skrev: Kan låne deg en Fibaro lite hvis du vil. Hmmmm! Skal ikke si at det er uinteressant, nei. Men jeg har stort sett Fibaro versjon 1-dimmere... funker det med den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowman Skrevet 15. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2017 6 minutes ago, Moskus said: Men jeg har stort sett Fibaro versjon 1-dimmere... funker det med den? Avgjøres av om HC har nyere firmware til de. Har 2 stk motion sensorer som kom med firmware 2.7, de fikk jeg opp til 2.8 Da kom de tydeligvis med en v2 av sensoren som da hadde firmware 3.2 i bunnen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Heiland Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 3 timer siden, Moskus skrev: Hmmmm! Skal ikke si at det er uinteressant, nei. Men jeg har stort sett Fibaro versjon 1-dimmere... funker det med den? Vet ikke om det er noe oppdatert firmware til V1, har ikke sjekket. Men uansett hvis du skulle ha behov for å låne HC så bare send en PM med adressen din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norseman Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Blåser litt liv i denne tråden igjen. Er det noen som har en Fibaro Home center som de vil leie/låne bort? Har noen dimmer2 hvor jeg kunne tenkt å prøve nyere firmware. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowman Skrevet 4. april 2017 Forfatter Del Skrevet 4. april 2017 7 minutes ago, Norseman said: Blåser litt liv i denne tråden igjen. Er det noen som har en Fibaro Home center som de vil leie/låne bort? Har noen dimmer2 hvor jeg kunne tenkt å prøve nyere firmware. Sett dem ned i 1000 brukt om du ikke får napp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Kan bekrefte at denne fremgangsmåten også fungerer på Homeseer. Tar fort 20 min-ish på dimmer 2 her også. Forresten, noen som vet hva siste firmware er på Fibaro door window-sensor? Den er i boden og på batteri, så litt mer "knot" å ta den inn i HCL for å sjekke... Den jeg har kjører v2.1. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Hvordan gjør du det i HS3? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 7 timer siden, Hunter skrev: Hvordan gjør du det i HS3? Slik: Den 13.1.2017 klokken 23.02, Snowman skrev: Med en fibaro, lite eller HC2 Uten å fjerne dimmer fra Homeseer noen gang, alle events består. Gå inn på fibaro hub, velg devices og add or remove device. Velg å delete, og trippelklikk på dimeren du vil oppdatere. Velg å inkludere den i Fibaro (den er da som en død node i HomeSeer) Når fibaro hubben har fått inn alle data kan du boote fibaro hubben. Dette så den tar en skikkelig refresh og ser at firmware på dimmer er out of date. Dette kommer i notification feltet. Kjør update (tar i hvert fall 20 minutter pr dimmer) Når den er ferdig så kan du delete den og trippelklikke på dimmeren så er den ute derfra. Gå inn på devicen i HomeSeer, velg Z-wave-fanen og ”replace node” Du får da etter en stund at du nå kan adde, trippelklikk på bryter og den blir inkludert. Vipps så har du ny firmaware og har ikke mistet noen events. Z-wave ID består som orginalt. Assosiasjoner og parametere må settes på nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iblis Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Er det noen som har en Fibaro HC2/HC Lite å låne/leie bort for firmware oppdateringer i noen dager som bor i nærheten av Østfold/Fredrikstad området? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RazAquato Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Kaster meg på denne. - Er på vei over fra Zipato til Homeseer, og tenkte oppgradere fibaro-sensorene i samme slengen. Bor i Bærum (Bekkestua) og ønsker låne/leie en homecontroller et par dager for FW oppgradering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erlingba Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Må man virkelig ha en Fibaro HC for å oppdatere? Det virker veldig knotete. Da utgår Fibaro for min del, har foreløpig bare én wall plug som fungerer sånn halvveis, så den hadde sikkert hatt godt av en oppdatering. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowman Skrevet 5. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2018 19 minutes ago, erlingba said: Må man virkelig ha en Fibaro HC for å oppdatere? Det virker veldig knotete. Ser slik ut ja. Men har egentlig ikke hatt utfordringer med deres utstyr på firmware siden av noen grad. Min sak var mer proof of concept Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 På 1/5/2018 den 20.04, erlingba skrev: Må man virkelig ha en Fibaro HC for å oppdatere? Det virker veldig knotete. Det er det ingen som benekter, men sånn er det. Hvis mange nok maser, så er det vel lov å håpe at Fibaro velger å støtte Z-Flash. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erlingba Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 1 time siden, Moskus skrev: Det er det ingen som benekter, men sånn er det. Hvis mange nok maser, så er det vel lov å håpe at Fibaro velger å støtte Z-Flash. Jeg ser heller at mange maser på z-wave alliance slik at de lager en standard for OTA firmware oppdatering og pålegger alle å bruke den. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 35 minutter siden, erlingba skrev: Jeg ser heller at mange maser på z-wave alliance slik at de lager en standard for OTA firmware oppdatering og pålegger alle å bruke den. Ja, det ønsker jo alle. Utenom produsentene, tydeligvis. Og jeg tror faktisk de betyr mer for hva the alliance bestemmer, dessverre. Å få Fibaro til å støtte Z-Flash er nok mer sannsynlig. Jeg trodde OTA firmware upgrade ville komme da Z-wave Plus kom. Dessverre tok jeg feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erlingba Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 32 minutter siden, Moskus skrev: Ja, det ønsker jo alle. Utenom produsentene, tydeligvis. Og jeg tror faktisk de betyr mer for hva the alliance bestemmer, dessverre. Å få Fibaro til å støtte Z-Flash er nok mer sannsynlig. Jeg trodde OTA firmware upgrade ville komme da Z-wave Plus kom. Dessverre tok jeg feil. Høres kjent ut, men det stiller jo ikke z-wave i et godt lys. Hvis man har z-wave utstyr fra mange produsenter vil det bli ekstremt tungvint å oppgradere alt om det skulle bli behov for det. Får håpe man kan legge litt press på produsentene slik at de i det minste lager en software for oppgradering etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 10 timer siden, erlingba skrev: Høres kjent ut, men det stiller jo ikke z-wave i et godt lys. Hvis man har z-wave utstyr fra mange produsenter vil det bli ekstremt tungvint å oppgradere alt om det skulle bli behov for det. Det er vel det samme for Zigbee. Og jeg velger Z-Wave over Zigbee any day. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomB Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 On 07/01/2018 at 20:26, Moskus said: Ja, det ønsker jo alle. Utenom produsentene, tydeligvis. Og jeg tror faktisk de betyr mer for hva the alliance bestemmer, dessverre. Å få Fibaro til å støtte Z-Flash er nok mer sannsynlig. Jeg trodde OTA firmware upgrade ville komme da Z-wave Plus kom. Dessverre tok jeg feil. Det betyr at vi som bruker HomeSeer fremdeles ikke har noen måte å oppgradere firmware på våre Fibaro enheter? Hvordan er det med Aeotec, er de støttet i Z-flash? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 3 timer siden, TomB skrev: Det betyr at vi som bruker HomeSeer fremdeles ikke har noen måte å oppgradere firmware på våre Fibaro enheter? Nei. Du kan takke Fibaro selv for det. Men mas på dem du også, jeg har gjort det. 3 timer siden, TomB skrev: Hvordan er det med Aeotec, er de støttet i Z-flash? Godt spørsmål, jeg har ikke testet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.