Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Nå hender det at det tar mangfoldige sekunder før en event gjør det den skal. Og noen ganger ikke i det hele tatt.

Hvor skal jeg begynne feilsøkingen?

Z-Wave kort sitter på HS3 enheten. Så kjører Zigbee på en annen med DeConz.

Forsinkelsene er der også når ingen Zigbee enheter er involvert. Dvs. Z-Wave sensor og Z-Wave aktuator.

Skrevet

Nei. Raspberry kjører Linux. Der heter samme funksjon "top". Og den rapporterer en load average på mindre enn 2.
Så ifølge top så står prosessoren bare og klør seg i øret!

Skrevet
Einar skrev (3 minutter siden):

Raspberry kjører Linux

Ahhhh, burde sett det... Da har jeg ikke bedre tips enn å disable en plugin om gangen og se om du kan lokalisere problemet på den måten.

Skrevet

Ja. Jeg har 3.0.10.0. Og det har jeg hatt en stund. Enda har de ikke fikset og lagt ut ny. De er plaget av brun langfinger!

Hvordan går jeg til 3.0.9.0 ?

Skrevet
2 hours ago, Einar said:

Hvordan går jeg til 3.0.9.0 ?

Ideelt sett så henter du den fra en backup.

Hvis ikke kan du prøve denne: HSPI_ZWave.exe

Den er egentlig for Windows, men det er mulig det er samme versjon. Ta selvfølgelig backup etc...

Skrevet

Nå har den også begynt å crashe!
I kern.log står det noe om "out of memory".
Kanskje det er en memory leak i denne versjonen.
SD kortet har jeg byttet, da det har stått der noen år nå. Men det gjorde ingen forskjell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.