Erling Skrevet 3. mai 2022 Del Skrevet 3. mai 2022 Nå blir jeg sprø, flere noder har sluttet å svare. Fibaro puck, Fibaro plugg, Aeotec plugg og Aeotec 6 Multisensor. Fellesnevner er at root-devicen mangler id. Har vel 40-50 noder, men «test connectivity» finner kun 16! Logg viste 36 noder. Aeotec multisensor rapporte sist om natten 1. april, ingen node id. Node 183 er ikke i lista. Men den svarer. Er det rart jeg blir skrullete? Har kjørt rescan, hjelper ikke. I håp om «quick-fix» herfra har jeg ikke sammenlignet Node Info med Device List - voldsom jobb, enda. Har jevnlige backup, også av z-wave. Kjører nyeste versjoner av alt. Windows med z-net kontroller. Noen tips? Blir veldig oppgitt av dette. Google gir treff i Homeseer-forumet, men ingen jeg føler er relativt likt. Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hflatoey Skrevet 4. mai 2022 Del Skrevet 4. mai 2022 (endret) Ville prøvd med en restore av z-wave backupen du har. Er mange som har to z-wave dongles liggene i tilfelle den ene skulle slutte å virke så det kan være lurt å se på Mener å huske at eg har hatt samme problemet i Homeseer men med kun en og annen node men da tok eg bare å inkluderte den på nytt. Endret 4. mai 2022 av hflatoey 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 4. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2022 Takk, jeg gjør et forsk i helgen. Som du ser er det fra 51 til 16 noder. Pussig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 5. mai 2022 Del Skrevet 5. mai 2022 Erling skrev (21 timer siden): Som du ser er det fra 51 til 16 noder. ... det siste tallet er "sekunder" i klokkeslettet backupen ble tatt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 9. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2022 Jeg har testa, med backup fra FØR den ene Aeoteccen sluttet å fungere hjalp ikke. No Node ID, hva betyr det? Har flere som ikke rapporterer/lar seg kontrollere men som svarer. Er dette til hjelp for videre feilsøking? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
harelabb Skrevet 9. mai 2022 Del Skrevet 9. mai 2022 Har du forsøkt å vekke noden manuelt, slik det er foreslått? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hflatoey Skrevet 9. mai 2022 Del Skrevet 9. mai 2022 2 hours ago, Erling said: Jeg har testa, med backup fra FØR den ene Aeoteccen sluttet å fungere hjalp ikke. Hvordan tar du backup og hvordan laster du den inn igjen? Vet det var noe tull med Homeseer's backup/restore løsning som ikke virket som den skulle... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 9. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2022 Jeg gjør det via plug-in, controller manager, backup/restore. Må nok kartlegge i detalj hva som mangler ut fra device-lista. Det blir ikke i dag. 🙃 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hflatoey Skrevet 10. mai 2022 Del Skrevet 10. mai 2022 homeseer z-wave backup restore not working - Google Search 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 10. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2022 La inn årsbackup fra 2021, nå har jeg 48 noder og mer happy. Men føler ikke dette er trygt. Hvis backup ikke fungerer, optimalisering skader - hvorfor finnes de da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 10. mai 2022 Del Skrevet 10. mai 2022 Erling skrev (38 minutter siden): Hvis backup ikke fungerer, optimalisering skader - hvorfor finnes de da. Begge deler fungerer, men under visse forutsetninger. Optimalisering skader ikke, men det går treigere enn å ikke optimalisere hvis du har et stort nettverk. Å optimalisere en node eller to vil derimot ikke skade (og kanskje hjelpe på de andre nodene). Backup fungerer også, men både UZB1 og AeoTec er litt grinete på hvordan dette skal gjøres. Kjøper du et HomeSeer Z-wave interface, så fungerer det rett ut av esken. 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 10. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2022 OK, Netflix-modus nå. Kjører z-net, optimaliserer litt, etter jeg har googlet! (Fremmedord) + Tusen takk alle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 3. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2022 Må få lov til å skryte litt av meg selv nå, katastrofen er unngått og nå fungerer det relativt bra igjen. Hadde flere versjoner av backup, utfordringen var å huske hvilke endringer som ble utført før/etter. ITIL-sertifiseringen er gammel men nå har jeg laget en changelog for HS4 (notepad.exe). 😳 Uansett, jeg vet ikke helt årsaken til krøllet, men mye ble løst når jeg ekskluderte en node og kontrolleren kontaktet «andre». Helt sikkert omtalt på Homeseer-skolen, angrer på at jeg skulket. God pinse. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 3. juni 2022 Del Skrevet 3. juni 2022 Erling skrev (2 timer siden): Helt sikkert omtalt på Homeseer-skolen, angrer på at jeg skulket. Hehe, men nei. Dette står nok ikke der. 😜 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.