Tverfyll Skrevet 17. januar 2017 Skrevet 17. januar 2017 Hei. Jeg forsøker å styre min rfxcom-termostat via HS touch, men har støtt på noen problemer. 1. jeg ønsker å endre modus på termostaten(man, day, night, off, timer) ved hjelp av knapp i hstouch. Dette har jeg delvis fått til å fungere med følgende kode: Public Sub Main(ByVal input As Object) Dim control As String = input Dim devicevalue As Double = hs.DeviceValueex(control) If devicevalue = 0 Then hs.SetDeviceValueByRef(input, 103, True) else if devicevalue = 103 Then hs.SetDeviceValueByRef(input, 101, True) else if devicevalue = 101 Then hs.SetDeviceValueByRef(input, 102, True) else if devicevalue = 102 Then hs.SetDeviceValueByRef(input, 0, True) End If End Sub Dette gjør jobben med å endre modus på termostatus, men setpunkt blir ikke oppdatert når status endres. Jeg mistenker at jeg må bruke noe "CAPI-greier" for å få det til, men jeg syns at de funksjonene er dårlig beskrevet i manualen. 2. Jeg ønsker å kunne endre settpunkt opp og ned i manuell. Dette bør da fungere som i web-interfacet slik at mode endres til manuell hvis settpunkt endres. Jeg ser for meg at koden skal kunne gjøre noe slik som dette: sub opp() dim verdi as ?double? verdi = 'hente verdi fra device verdi = verdi + 0.5 'øke verdi med 0,5 'skrive verdi til device' = verdi end sub sub ned() dim verdi as ?double? verdi = 'hente verdi fra device verdi = verdi - 0.5 'minke verdi med 0,5 'skrive verdi til device' = verdi end sub jeg sliter litt med å finne ut hvilke funksjoner jeg skal bruke. Det er også vanskelig å debugge når man ikke kan kjøre koden del for del. (noen som har tips for å få hs biblioteket inn i visual studio?) Alternativt er jeg ute etter tips å gjøre dette på en enklere måte, men jeg tror script er beste måten å gjøre det på (uten å lage massevis av "dummy devices") Noen tips? TverFyll Siter
Actibus Skrevet 17. januar 2017 Skrevet 17. januar 2017 Ang Visual studio, har du sjekket ut tenScripting? Brukte det noe tidligere, virket veldig bra den gang iallefall, har ikke testet med HS3 http://tenholder.net/tenWare2/tenScripting/Default.aspx Siter
Moskus Skrevet 17. januar 2017 Skrevet 17. januar 2017 21 minutter siden, Tverfyll skrev: Dette gjør jobben med å endre modus på termostatus, men setpunkt blir ikke oppdatert når status endres. Jeg mistenker at jeg må bruke noe "CAPI-greier" for å få det til, men jeg syns at de funksjonene er dårlig beskrevet i manualen. Dette er "noe CAPI-greier" ja. Verdien i devicen blir oppdatert men siden du ikke har brukt CAPI, har du heller ikke gitt plugin'en beskjed om at verdien er blitt endret. Prøv noe som dette: hs.CAPIControlHandler(hs.CAPIGetSingleControl(YOUR_DEVICE_REF, True, "Navn på knapp", False, False)) 22 minutter siden, Tverfyll skrev: Alternativt er jeg ute etter tips å gjøre dette på en enklere måte Jeg bruker en nedtrekksboks... Ellers kan du gjøre som du gjør, men igjen: Bruk CAPI. 2 minutter siden, Actibus skrev: Ang Visual studio, har du sjekket ut tenScripting? Brukte det noe tidligere, virket veldig bra den gang iallefall, har ikke testet med HS3 http://tenholder.net/tenWare2/tenScripting/Default.aspx ... og det fungerer perfekt med HS3 også. Siter
Tverfyll Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Skrevet 17. januar 2017 Jeg fikk ikke nedtrekk til å fungere med min iPad 2 desverre. Jeg liker uansett bedre å jobbe med script, da du er endel mer fleksibel, og kan gjøre flere ting på en gang. CAPI-trikset ditt fungerte som bare det! Så da kan jeg konkludere med at alt som går mellom script og HS3 bør brukes CAPI-kommandoer på? Takk for hjelpen! Siter
Moskus Skrevet 17. januar 2017 Skrevet 17. januar 2017 15 minutter siden, Tverfyll skrev: Så da kan jeg konkludere med at alt som går mellom script og HS3 bør brukes CAPI-kommandoer på? Ja, hvis det er devicer som hører til en plugin, som Z-wave eller RFXCOM, og det er et poeng å gi beskjed til tilhørende plugin (som det som oftest er). Ellers fungerer .DeviceValueEx() og .SetDeviceValueByRef() utmerket for å lagre og hente verdier, man kan til og med definere Status Value/Graphics pairs. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.