presta Skrevet 31. mai 2022 Skrevet 31. mai 2022 Hei Er det ok å legge zwave modulen for persiennestyring i boks på fasade, eller er disse kun ment for innendørs montering? Ser i datablad at brukstemp er 0-35grader. Det er feks fibaro sin jeg ser på. Siter
petersv Skrevet 31. mai 2022 Skrevet 31. mai 2022 Jeg har min i en IP65-koblingsboks utendørs, tilkoblet stikkontakt med apparatledning, overlevd fint i 4 år. Siter
presta Skrevet 31. mai 2022 Forfatter Skrevet 31. mai 2022 Ok. Takk. Så persiennen din er koblet til fibaro som er koblet til løs stikkontakt? Kan jo fort bli rimelig hett om sommeren oppunder mønet, så kanskje best å koble fibaro inne og ledning ut? Siter
petersv Skrevet 1. juni 2022 Skrevet 1. juni 2022 Ja, den er koblet til utekontakt. Har en direkteassosiasjon til en Fibaro-dimmer inne med impuls-markise-knapper. Måtte gjøre det sånn siden det ikke var noen rør fra bryter til stikk ute. Min boks ligger oppunder taket til markisa den styrer, blir ikke spesielt varmt i skyggen der. Siter
presta Skrevet 1. juni 2022 Forfatter Skrevet 1. juni 2022 Funker det bra med direkteassiasjon? Jeg tenker på at det er greit med lite treghet når man skal feks vippe persienne 'litt'. Siter
petersv Skrevet 1. juni 2022 Skrevet 1. juni 2022 (endret) Ja, det fungerer greit. Holder du inne så stopper den når du slipper knappen, trykker du bare en gang går den til endeposisjon. OBS. du må ha bypass på fibaro-dimmeren, den fungerer ikke uten lyskilde tilkoblet. Endret 1. juni 2022 av petersv Siter
presta Skrevet 9. september 2022 Forfatter Skrevet 9. september 2022 @petersv Da har persiennen kommet opp og jeg jobber med å assosiere. Jeg har ikke gjort dette før. Har du mulighet til å dele hvordan du gjør det? Jeg har prøvd: I dimmer 2 så la jeg inn node ID for roller shutter. I mitt tilfelle, 72, i gruppe 2 og i gruppe 3. I dimmer to har jeg en dobbel vippebryter med returfjærer. I manualen til roller shutter så leser jeg om assosiation group mapping, men forstår ikke helt disse parametre og hvor man legger det inn. Siter
petersv Skrevet 13. september 2022 Skrevet 13. september 2022 @presta, det er fire år siden jeg gjorde det, men mener jeg kun la de i samme assosiasjons-gruppe, og så fungerte det. Siter
petersv Skrevet 10. oktober 2022 Skrevet 10. oktober 2022 @prestagikk dette bra? Som tidligere nevnt, må du ha en last på dimmerens utgang for at den skal funke, en fibaro bypass funker greit for det formålet. Siter
presta Skrevet 22. oktober 2022 Forfatter Skrevet 22. oktober 2022 Hei. Beklager at jeg ikke svarer deg. Nja. Gikk sånn passe. Får styrt med dimmer slik som du foreslo. Ja, med bypass, men ser i dokumentasjon nå at det fins innstilling for å bruke uten bypass ser det ut til. Har ikke testa. Uansett, trenger litt mer ledig tid for å få det til å fungere skikkelig. Får bare kjørt opp og ned med brytere, kun tilting via app. Skal være mulig å få til med bryter også. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.