Fermate Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Schneider har laget en trådløs energimåler for å feste på en sikring for å måle strømforbruket på en kurs (og sjekke at sikringen ikke er gått (?)) Men jeg får jo en følelse av at det liksom er å gå halvveis over bekken etter vann Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Sitat Gir sann-tids informasjon for effekt og kan sende e-post dersom noe skje via Acti9 Smartlink. Sikkert kjekt for større bygg, hvor det er snakk om drift og ikke styring. Men for oss? Sannsynligvis ikke så interessant... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tverfyll Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Det kunne vært interessant om denne lot seg integrere med HS. Den tar jo liten plass, og ser ganske elegant ut i motsetning til andre effektmålere. Hvorfor mener du at dette er å hoppe i bekken for å få vann @Fermate ? Tverfyll Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fermate Skrevet 25. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2017 Vel, jeg ser nå i etterkant at for en driftsorganisasjon som overvåker et stort bygg vil denne kunne gi en advarsel om en kurs som er i ferd med å bli overbelastet, slik at en kan gjøre noe FØR sikringen går. (Ansatte som tar med vifteovner på kontoret om vinteren o.l.) Men når det gjelder forbruksmåling er kanskje ikke kursen et interessant sted å måle. Da er det vel bedre å måle nærmere de enkelte forbruksapparatene? Og gjerne da med mulighet til å skru av/på samtidig når en først er i gang. Om den kan rapportere at en sikring går fikk jeg ikke helt med meg, men det er jo ganske kjekt da for jeg har kun funnet denne til den slags til nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvardgj Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 problemet er vel at du må ha en "consentrator" som de skriver i en manual, noe som er en del av deres "smart tavle"-system. dette er rettet mot bedriftsmarkeded, og jeg tviler på at dette går på åpne protokoller. det hadde selvfølgelig vært fint om dette f.eks var bygget opp med Z-Wave, men det er vel noe vi bare kan drømme om Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.