ØysteinHJ Skrevet 10. juni 2022 Skrevet 10. juni 2022 Har nettopp kjøpt meg min første 3D-printer, en Creality CR-6 SE. Har kjørt en testutskrift med PLA-filamentet som fulgte med, og det fungerte greit. Jeg tenkte å kjøpe noe mer PLA-filament, for å ha noen andre farger å velge mellom. Men det er jo en hel drøss med filament-merker. Jeg leste en plass at dersom man velger "feil" merke så kan man i større grad oppleve at det man printer løsner fra platen. Så er det et merke filament som passer godt med Creality sine printere? Eller noe spesielt merke jeg bør styre unna i hvert fall? Og hvor er en god plass å kjøpe filament i Norge? Siter
Moskus Skrevet 10. juni 2022 Skrevet 10. juni 2022 Jeg har handlet litt på "måfå" til min Prusa MK3+, og og så lenge man kjøper fra en OK butikk så går det bra. Sist jeg handlet var det hos e3printable.no,og det har et godt utvalg. 1 Siter
TN82 Skrevet 10. juni 2022 Skrevet 10. juni 2022 Jeg har handlet fra Clas Ohlson og har ikke hatt noen problemer med dette på min Prusa MK3. 1 Siter
SveinHa Skrevet 10. juni 2022 Skrevet 10. juni 2022 Handler fra både Kjell, Clas og elefun.no Har du problemer med at printet løsner så kan det være et justeringsproblem på printeren, finnes mange gode nettsteder som gir tips... Ellers så er lim et godt hjelpemiddel... 1 Siter
ØysteinHJ Skrevet 10. juni 2022 Forfatter Skrevet 10. juni 2022 Takk for tips! Har kjøpt noen ruller med Addnorth E-PLA på Kjell & Company, så blir spennende å teste litt. 🙂 Siter
VidarJ Skrevet 10. juni 2022 Skrevet 10. juni 2022 Gratulerer med ny 3D printer! Kjell&Co kjører av og til kampanjer på Addnorth. Har ingen erfaring med E-PLA, så meld gjerne tilbake erfaringer. Når det gjelder vanlig PLA så opplever jeg sjelden utfordringer med resultatet, bortsett fra med Anet sine filamenter. For PETG så har det vært en del prøving og feiling, men opplever minst problemer med PrimaSelect og Addnorth. Kikk også innom PolyAlkemi sitt sortiment Siter
ØysteinHJ Skrevet 10. juni 2022 Forfatter Skrevet 10. juni 2022 @VidarJ Takk for tips om kampanjer! Får følge med på Kjell & Co om det fremover. Skal teste ut E-PLA i dag så får jeg se hvordan det går. Guttungen min på sju har allerede bestilt en Among Us Imposter (https://www.toymakr3d.com/product/50-super-impostor-among-us). 😄 Siter
Ikkeno Skrevet 11. juni 2022 Skrevet 11. juni 2022 Har ikke prøvd så mange typer, men denne har fungert utmerket for meg. EasyPrint PLA 1.75mm 1kg - Black - elefun.no - Radiostyrt hobby Printer på glass kjøpt hos glassmester. Fester det seg ikke er det bare å ta en runde med varmt vann og zalo, og passe på at det ikke blir fingermerker. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.