Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått opp Easee-laderen i garasjen. Den er trefas 32A, og hovedsikringen er 50A. Bassengpumper og -oppvarming går 11-17 og jacuzzifiltrering 11-14. Når strømprisene ble så lave som de ble i dag, satte Tibber i gang lading av Teslaen kl 13. Når jeg i tillegg igangsatte middagslagingen med stekeovn og induksjonstopp kl 1315 ble belastningen ganske høy, og Tibber/Easee justerte ned elbilladingen (se bilder).

Likevel ser jeg at to av fasene står i rødt, og følgelig valgte jeg å slå av bassenget. Optimalt sett burde Tibber/Easee klare å regulere dette på egenhånd, slik at effekten på elbilladingen bare blir ytterligere redusert.

Kan jeg stole på at Tibber/Easee håndterer dette i tilstrekkelig grad, eller var det riktig av meg å slå av bassenget? Hvorfor ble ikke den tredje fasen belastet mer enn den ble?

CC6B16E6-4BA2-405F-972C-15BC9F346AF1.png

737F0494-59B1-49C8-8787-D15AC0AABE37.png

Skrevet

Så da havnet du kjapt i 10-15 kW kategorien på effektleddet for nettleien. Regner med at det er juni 2022 som blir brukt som grunnlag for effetleddet som beregnes i juni 2022?

Skrevet
OlavT skrev (31 minutter siden):

Så da havnet du kjapt i 10-15 kW kategorien på effektleddet for nettleien. Regner med at det er juni 2022 som blir brukt som grunnlag for effetleddet som beregnes i juni 2022?

Ja, her har jeg visst sovet litt i timen. Dog ser jeg at det bare er snakk om en hundrelapp per mnd i forskjell fra 5-10 kW…

Når jeg får installert Shelly Pro 4PM på bassenget bør det vel på ett eller annet vis være mulig å sette en parameter som sier noe slikt som at bassengpumpen skal stanses når elbillading igangsettes (eller omvendt). 

Justeres kategori for kapasitetsledd månedlig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.