Espen Tveit Skrevet 12. juni 2022 Skrevet 12. juni 2022 (endret) Hei.đ  Har problemer med kommunikasjon mellom HSTouch/HS mobile og HS3. Touch oppfĂžrer seg veldig rart, bruker veeeldig lang tid pĂ„ Ă„ starte opp og fĂ„r (noen ganger) feilmelding: - error in drawlabel. NSCFString stringByappendingString nil argument" Den henter inn verdier fra HS3, men fryser etterhvert og stenger ned etter en stund.  NĂ„r jeg bruker HSmobile, starter appen tilsynelatende riktig opp, men den henter ingen devicer. (kun eventer som kommer opp!!?) Har bĂ„de deaktivert og avinstallert antivirus (Norton). VĂŠrt i kontakt med Homeseer support, de fikk heller ikke logget seg inn pĂ„ min HS og endte med at de mente det var AV som det var noe krĂžll med.   Har logget inn bĂ„de lokalt og via MyHs.   Noen som har noen tips eller vĂŠrt borti lignende? Endret 12. juni 2022 av Espen Tveit Siter
Moskus Skrevet 13. juni 2022 Skrevet 13. juni 2022 Har ikke NSCFString noe med C Ă„ gjĂžre? Hvilke plugins har du kjĂžrende? Siter
Espen Tveit Skrevet 13. juni 2022 Forfatter Skrevet 13. juni 2022 Moskus skrev (3 timer siden): Har ikke NSCFString noe med C Ä gjÞre? Hvilke plugins har du kjÞrende? Hva tenker du pÄ nÄr du sier "C"? Plugins jeg kjÞrer er:  - Melcloud climate - LsoftVerisure - Rfxcom - BlBackup - Jowihue - Pushover - Tibberseer - Z-wave - BLLan - Weather XML (plugin deaktivert) - YR weather (plugin deaktivert)   Siter
Moskus Skrevet 13. juni 2022 Skrevet 13. juni 2022 Espen Tveit skrev (28 minutter siden): Hva tenker du pÄ nÄr du sier "C"? ProgrammeringssprÄket.  Jeg nesten kjÞrer alle disse utenom MelCloud og BLLAN, men andre her kjÞrer jo disse uten problemer.  FÄr du opp en JSON fil hvis du gÄr til http://din_homeseer_adresse/JSON?request=getstatus ? Siter
Espen Tveit Skrevet 13. juni 2022 Forfatter Skrevet 13. juni 2022 Moskus skrev (2 timer siden): ProgrammeringssprĂ„ket.  Jeg nesten kjĂžrer alle disse utenom MelCloud og BLLAN, men andre her kjĂžrer jo disse uten problemer.  FĂ„r du opp en JSON fil hvis du gĂ„r til http://din_homeseer_adresse/JSON?request=getstatus ? Ok.. đ  FĂ„r opp en evig lang streng som ser slik ut bare 10 ganger lenger:  {"Name":"HomeSeer Devices","Version":"1.0","Devices":[{"ref":403,"name":"Verisure status","location":"","location2":"","value":0.0,"status" :"Ok","device_type_string":"LSoftVerisure","last_change":"\/Date(1655130224776+0200)\/","relationship":3,"hide_from_view":false, "associated_devices":[],"device_type":{"Device_API":0,"Device_API_Description":"No API","Device_Type":0,"Device_Type_Description":"Type  osv....  Ser i loggfila nĂ„ at det ligger en feilmelding etter at jeg prĂžvde Ă„ logge inn i MyHs pĂ„ jobb i dag: jun-13 13:16:32  Warning Error serializing myhs data: Kan ikke skrive data til transporttilkoblingen: Et tilkoblingsforsĂžk mislyktes fordi den tilkoblede parten ikke svarte pĂ„ riktig mĂ„te etter en tidsperiode, eller den etablerte tilkoblingen mislyktes fordi den tilkoblede verten ikke svarte.  SĂ„ har jeg denne i loggfila:  jun-13 16:28:25  Error Failed to retrieve highest ID in the Log database: database disk image is malformed database disk image is malformed       Siter
Espen Tveit Skrevet 13. juni 2022 Forfatter Skrevet 13. juni 2022 FĂ„r denne i oppstartsloggen: Â jun-13 21:57:23 Â Web Server Web Server started on localhost, port 80 jun-13 21:57:23 Â Web Server Web server remote access is disabled. It can only be accessed from this computer jun-13 21:57:23 Â Web Server The web server has been bound specifically to IP address 192.168.86.223 Siter
Moskus Skrevet 17. juni 2022 Skrevet 17. juni 2022 Espen Tveit skrev (PÄ 13.6.2022 den 16.34): jun-13 13:16:32  Warning Error serializing myhs data: Kan ikke skrive data til transporttilkoblingen: Et tilkoblingsforsÞk mislyktes fordi den tilkoblede parten ikke svarte pÄ riktig mÄte etter en tidsperiode, eller den etablerte tilkoblingen mislyktes fordi den tilkoblede verten ikke svarte. Det ser ut som en tilkoblingsfeil, f.eks. at det gÄr for seint eller noe... Rart! Siter
Espen Tveit Skrevet 19. juni 2022 Forfatter Skrevet 19. juni 2022 Moskus skrev (PĂ„ 17.6.2022 den 21.44): Det ser ut som en tilkoblingsfeil, f.eks. at det gĂ„r for seint eller noe... Rart! Ja er dette jeg stusser pĂ„ og⊠Touch henter jo inn status pĂ„ F.eks magnetkontakter, temp osv sĂ„ har jo en viss kontakt med HS. Tenkte Ă„ prĂžve Ă„ sette opp et annet nettverk med annen Wifi router Ă„ se om hjelper.  Bruker Google home i dag. Ikke sikkert det gjĂžr noen forskjell men mĂ„ prĂžve. đ§ Hvis ikke blir det HS4 litt fĂžr jeg hadde tenkt, prĂžve Ă„ starte fra scratch  đ€ Siter
Espen Tveit Skrevet 27. juni 2022 Forfatter Skrevet 27. juni 2022 Da har jeg funnet ut hva som var problemet. GOOGLE HOME nettverket. (mesh) !!  PrĂžvde en annen router(fra Telenor) og da fungerer alt som normalt igjen. SĂ„ da fĂ„r jeg prĂžve Ă„ finne ut hvorfor Google skal blokkere HS.đ Legger ut hva som var Ă„rsaken i tilfelle andre haropplevd det samme.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.