mk1 black limited Skrevet 6. mai 2016 Skrevet 6. mai 2016 La til denne i nettet nå, og den lar seg fin inkludere. Men det eneste jeg får til å endre seg i HS er tamper-switchen, alle andre trykk/test med RFID gir ingen utslag i HS. Jeg kan også legge til uder-koder i z-wave -plugin'en. Bruker siste versjon av z-wave plugin. Ser det er en topic om dette på HS-forumet også, men det ser ikke ut som om denne enheten er støttet i HS enda. Siter
Moskus Skrevet 6. mai 2016 Skrevet 6. mai 2016 Ja, meg bekjent er det dessverre ingen måter å få lagt til RFID-brikker i den med HomeSeer. Jeg får til å "låse" og "låse opp" med kode. Veldig synd for det trengs sårt her i huset. Siter
mk1 black limited Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Skrevet 6. mai 2016 Hvordan får du til å låse opp og igjen? Siter
Moskus Skrevet 7. mai 2016 Skrevet 7. mai 2016 Jeg må gå og dobbeltsjekke, men det er vel bare å trykke "Home" og så kode + OK. Siter
DiderikFrom Skrevet 13. oktober 2016 Skrevet 13. oktober 2016 Dette er sikkert gjentatt og diskutert til det kjedsommelige, men dere som bruker denne med HomeSeer: Dersom jeg blåser i RFID, kan jeg bruke denne med HomeSeer? Er det stabilt? Kan det anbefales? Siter
Moskus Skrevet 13. oktober 2016 Skrevet 13. oktober 2016 Ja, du kan bruke den. Ja, den er "stabil". Iallfall hvis "ustabil" er alternativet. Nei, den er ikke nødvendigvis anbefalt. Den har kun 4 tall, noe som er litt lite for en sikker PIN-kode. Siter
DiderikFrom Skrevet 13. oktober 2016 Skrevet 13. oktober 2016 Ok, takk skal du ha. Jeg har satt opp et alarmsystem via homeseer som fungerer overraskende bra. Nå bruker vi Aeotec keyfobs for å slå av og på, men vi klarer alltid å rote dem bort. (Også varer ikke batteriet så veldig lenge heller.) Jeg ser derfor ettter et alternativ. Er PIN-koden begrenset til fire siffer? Da er det fire i fjerde=256 mulige koder, vel? Ellers kan man jo bare lage koden så lang man vil, men det spørs hvor lang kode man gidder å trykke i hverdagen. Siter
Moskus Skrevet 13. oktober 2016 Skrevet 13. oktober 2016 1 minutt siden, DiderikFrom skrev: Er PIN-koden begrenset til fire siffer? Godt spørsmål. Men du har et poeng, jeg tror ikke den er det. Jeg kan sjekke. Siter
DiderikFrom Skrevet 13. oktober 2016 Skrevet 13. oktober 2016 Og så maser jeg litt om RFID... Jeg skjønner at man ikke kan legge til RFID-brikker, men er brikken som følger med lagt til? Eller må man bare glemme RFID helt og holdent? Siter
Moskus Skrevet 13. oktober 2016 Skrevet 13. oktober 2016 Nei, brikken er ikke lagt til. I det hele tatt vil RFID-registrering ikke fungere. Siter
Marhil Skrevet 13. oktober 2016 Skrevet 13. oktober 2016 Koden er ikke begrenset til 4 siffer. Jeg brukte 6 da jeg brukte den mot Zipaboksen. RFID var det ingen i familien som gadd å bruke etterhvert, alle brukte kode.Men den gikk tom for batteri hver 6-7 uke, så nå bare henger den død på veggen.Sent fra min H60-L04 via Tapatalk Siter
DiderikFrom Skrevet 13. oktober 2016 Skrevet 13. oktober 2016 1 hour ago, Hilmar said: Men den gikk tom for batteri hver 6-7 uke, så nå bare henger den død på veggen. Det er jo litt slitsomt. Og jeg gjetter på at man ikke får noe forvarsel heller... Siter
Marhil Skrevet 13. oktober 2016 Skrevet 13. oktober 2016 Nei, ikke engang i Zipaboxen, men det kan være kontrolleren har/hadde for dårlig fw. Ser at folk lodder på transformator, men jeg begynner å gå tom for stikkontakter :-)Sent fra min H60-L04 via Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 13. oktober 2016 Skrevet 13. oktober 2016 Hmm... det var rart. Nå har jo min ligget stille en stund, men den har hatt strøm i 10 måneder. Siter
DiderikFrom Skrevet 13. oktober 2016 Skrevet 13. oktober 2016 Hm... Jeg får tenke på dette. Jeg har to Aeotec ZW-100 multisensorer, og den ene går tom for batteri etter noen uker, den andre har jeg aldri byttet batteri på -- den har holdt i over ett år. Forsøker fortsatt å forstå hva som skjer. Her er kan det nok være en del idiosynkrasi ute og går. Jeg skal tenke litt mer på å kjøpe en keypad. Siter
Marhil Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 Hmm... det var rart. Nå har jo min ligget stille en stund, men den har hatt strøm i 10 måneder.Det er flere som ikke skjønner dette på Zipato-forumet også, da den funker for noen. Jeg trodde jeg hadde fikset problemet ved å plassere den like ved en ruoting node, men det var bare det at den ikke rapporterte at den hadde dårlig batteri lenger. Gikk tom igjen. Wakeup interval er satt til max. Sent fra min H60-L04 via Tapatalk Siter
DiderikFrom Skrevet 23. oktober 2016 Skrevet 23. oktober 2016 Poller du den? Godt mulig det ikke har noe som helst å si, men jeg har to Aeotec Multisensor. På den ene varer batteriet maks en uke, på den andre har batteriet vart et år. Den eneste forskjellen jeg finner, er at 'Battery' er satt til å polles på den med dårlig batteritid. Nå som jeg har fjernet pollingen har batteriet vart en god stund, og det er ingen indikasjon på at det skal gi opp. (Begge er inkludert med batteri, selv om det står at det ikke betyr noe i manualen.) Rart for Mine Fibaro multisensorer tåler polling (og der har jeg enda ikke byttet batteri etter to år). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.