ProphetSe7en Skrevet 23. juni 2022 Skrevet 23. juni 2022 Har to stk nest mini, de er så langt kun i bruk for å gi beskjed om når og hvem som ringer på. Har ikke tatt meg tid til å se på hva mer de kan tilby. Men før jeg setter i gang å utforske hadde det vært greit med litt erfaringer for å finne ut om Google er veien å gå eller om jeg bør bytte over til Alexa. Ser for meg å ha en enhet på kjøkkenet, en i stuen og en i gangen for å ha de strategisk plassert. Hva jeg ønsker - Kunne overstyre automatikken når det er nødvendig. Feks endre belysning på kjøkkenet om det er for lavt dimmet på kveld/natt. Blanding av dimmere med ZigBee og Zwave, sant noe hue. - Ringeklokke som kan integreres. Har nest hello, men kan fint bytte til noe annet så lenge jeg ikke må ha ekstern boks som varsler, men kan benytte Alexa eller Google sine høyttalere for å gi beskjed. - Handleliste. Ønsker å kunne scanne koden på en vare og så få den opp på en del handleliste. Må kunne scannes med mobil og gjerne en enhet med display som alltid står på kjøkkenet. - Kunne starte spillelister eller podcast på ulike enheter. Sonos og Samsung soundbar. - Aktivere ulike forhåndsdefinerte moduser i huset. Ferie, borte osv - Kunne brukes av flere her i huset uten at alle da har tilgang til min personlige konto med e-post, kalender, registrerte kort osv. - Enkel integrasjon mot feks HA - Gjerne på norsk, men ikke kritisk Dere som har erfaring med begge, kanskje dere kan dele litt erfaringer Siter
Moskus Skrevet 4. juli 2022 Skrevet 4. juli 2022 Begge deler kan stort sett det samme, slik jeg ser det. Liten forskjell i praksis. ProphetSe7en skrev (På 23.6.2022 den 22.26): - Handleliste. Ønsker å kunne scanne koden på en vare og så få den opp på en del handleliste. Må kunne scannes med mobil og gjerne en enhet med display som alltid står på kjøkkenet. Hvis du finner en måte å gjøre dette på, så si i fra. Siter
ProphetSe7en Skrevet 5. juli 2022 Forfatter Skrevet 5. juli 2022 Skal kunne gjøres med Alexa og Echo Show, men det må noen andre teste siden jeg ikke har noen enheter. Sitat Just say “Alexa, scan this to my shopping list,” and Alexa will activate the Echo Show's built-in camera and display an outline of a generic barcode on the screen (assuming you haven't enabled the security shutter). You can then hold up your item to the screen to scan it. Siter
Moskus Skrevet 5. juli 2022 Skrevet 5. juli 2022 Ja, det er i teorien. Om det fungerer med norske matvarer kan være noe helt annet. Men jeg får prøve det. Siter
havnegata Skrevet 26. juli 2022 Skrevet 26. juli 2022 Moskus skrev (På 5.7.2022 den 17.22): Ja, det er i teorien. Om det fungerer med norske matvarer kan være noe helt annet. Men jeg får prøve det. Gi veldig gjerne tilbakemelding om dette fungerer! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.