Mastiff Skrevet 27. juni 2022 Del Skrevet 27. juni 2022 Jeg trenger en bryter til bilen, der det egentlig holder med én knapp som kan programmeres flere funksjoner, eventuelt 2-4 knapper. Fibaro The Button ville vært perfekt, om den var 1/4 av høyden... Er det noen som kjenner til noe som er smått, helst både lavt og lite i utstrekning? Hovedfunksjonen blir å låse bilen 10 sekunder etter trykket med Home Assistant, og sekundærfunksjonene blir å styre musikk fra en Pi, gjennom HomeAssistant eller Node-RED. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 3. juli 2022 Del Skrevet 3. juli 2022 Det finnes noen "panick"-buttons i Z-wave og Zigbee-format. Bl.a. til salgs på AliExpress. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 3. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2022 Takk! Det blir Z-Wave, jeg har en UZB liggende og vil ikke kjøpe flere Zigbee-greier, jeg er ikke fornøyd med stabiliteten på det jeg har. Denne skal brukes i bilen, der WAF-faktoren er i retning av én svikt på fem år = "Disse greiene dine virker jo aldri!" Jeg har kjøpt en "Fibaro The Button" (på tilbud hos Kjell.com), men den er jo i største laget. Kan de knappene du snakker om programmeres til flere funksjoner med antall trykk og langt trykk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 3. juli 2022 Del Skrevet 3. juli 2022 Mastiff skrev (Akkurat nå): Kan de knappene du snakker om programmeres til flere funksjoner med antall trykk og langt trykk? Jeg vet faktisk ikke, men jeg tviler på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 3. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2022 Jeg regnet nesten med det, ja. Får finne et lurt sted å sette The Button, som ikke er så veldig synlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 3. juli 2022 Del Skrevet 3. juli 2022 Men disse fjernkontrollene har jo flere knapper. Det løser vel problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 3. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2022 Det må være noe som tar minst mulig plass og er enklest muilg å bruke for fruen. Hun skal barebruke den til to ting: Ett trykk for å låse bilen etter ti sekunder, og et langt trykk for å slå av systemet med ESPresense. Selv skal jeg bruke et par ekstra funksjoner (for å styre musikken på Pi-en), men det viktige er at det går med ett trykk. Jeg kan ikke bore i bilen (to år gammel Mercedes EQC), da vil fruen plassere hodet mitt der stjerna er nå, og det er ingen plass jeg kan feste noe som er større enn en The Button. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.