Kensko Skrevet 8. juli 2022 Skrevet 8. juli 2022 (endret) Liker den nye step grafen veldig godt, men min oppdaterer ikke den røde "Nå stolpen", den blir bare stående helt i starten av døgnet. Bruker Picture Entity Card, og har forsøkt med å endre Camera View mellom auto og live, uten at det endrer noe. Noen andre som har dette eller vet hva som er problemet? Google søk har ikke gitt resultater og jeg vil drøye med å kontakte utvikler til jeg vet om det er bare meg eller om det gjelder flere. Endret 9. juli 2022 av Kensko [Løst] Siter
Kensko Skrevet 9. juli 2022 Forfatter Skrevet 9. juli 2022 Og i dag virker det igjen plutselig, etter å ha vært et problem litt over en uke. 👍 Siter
Kim123 Skrevet 9. juli 2022 Skrevet 9. juli 2022 Bra det ordnet seg. Bruker selv apexcharts kortet og syns det fungerer bra! Siter
Kensko Skrevet 9. juli 2022 Forfatter Skrevet 9. juli 2022 Apexcharts er bra, men jeg synes det er lettere å lese Tibber grafen. Mulig jeg som har alt for mye info i apexcharts. Kunne du ha delt din apexchart config? Siter
Kim123 Skrevet 9. juli 2022 Skrevet 9. juli 2022 Tror faktisk tibber benytter apexcharts også, ser mange likheter med de og tibber sine grafer https://apexcharts.com/javascript-chart-demos/mixed-charts/line-column-area/ Sitat type: custom:apexcharts-card header: show: true title: NordPool Prisutvikling show_states: true colorize_states: true series: - entity: sensor.nordpool name: I dag type: area curve: stepline extend_to: false float_precision: 3 stroke_width: 2 opacity: 0.3 data_generator: | return entity.attributes.raw_today.map((p) => { return [new Date(p.start), p.value*100]; }); - entity: sensor.nordpool name: I morgen type: area curve: stepline extend_to: false float_precision: 3 stroke_width: 2 opacity: 0.3 data_generator: | return entity.attributes.raw_tomorrow.map((p) => { return [new Date(p.start), p.value*100]; }); now: show: true label: Nå graph_span: 48h span: start: day apex_config: chart: height: 300px zoom: enabled: true toolbar: show: true tools: zoom: true zoomin: false zoomout: false pan: false reset: true locales: - name: nb options: shortDays: - Søn - Man - Tir - Ons - Tors - Fre - Lør defaultLocale: nb legend: show: false dataLabels: enabled: false xaxis: type: datetime labels: datetimeFormatter: month: ddd day: ddd tooltip: fixed: enabled: true position: bottomLeft style: | ha-card { border: 1px solid green; font-size: 10px; 1 Siter
Kensko Skrevet 9. juli 2022 Forfatter Skrevet 9. juli 2022 (endret) 1 hour ago, Kim123 said: Tror faktisk tibber benytter apexcharts også, ser mange likheter med de og tibber sine grafer https://apexcharts.com/javascript-chart-demos/mixed-charts/line-column-area/ Har tenkt det samme. Når man kikker på github siden til Daniel, så ligner det veldig: https://github.com/Danielhiversen/home_assistant_tibber_custom. Skulle vært den grafen, med trinnvis prising og i dark mode, som var standard. Takk for config. Apexcharts blir fort for komplisert for meg. Endret 9. juli 2022 av Kensko Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.