MrTiger Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 (endret) lurte på hvordan man sletter en node og tilhørende devicer riktig på hs3. Tenker da på z-wave noder og devicer. Endret 21. januar 2017 av MrTiger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psv021 Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Fjern noden fra nettverket med "remove"-funksjonen i z-wave (helt lik som "add"-prosedyren, stort sett). Tilhørende devicer forsvinner automatisk. Andre devicer, som ikke tilhører en node eller en plug-in (for eksempel virtuelle devicer du har laget selv kan du bare slette direkte - trykk på devicen, trykk "delete"-knappen nederst). 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 21. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2017 hvis ikke noden fungerer mer eller er borte, da kan jeg ikke remove den..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psv021 Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Da vil jeg tro at du kan slette tilhørende devicer i HS, men usikker på hvordan det blir med nettverket, og hva som er lurest å gjøre. Dersom noden skal erstattes av en annen node, kan du bruke Replace. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 20 timer siden, MrTiger skrev: hvis ikke noden fungerer mer eller er borte, da kan jeg ikke remove den..... Du kan fremdeles trykke Delete på Z-wave'tab-en til root. Ellers blir noden værende der. Hvis det ikke går, så prøv å restart controlleren/interface før du prøver igjen. Hvis alt er fullstendig umulig og håpløst, kan du ta en backup av controlleren, fjerne noden med Notepad, og restore backup'en igjen, men da skal absolutt alle andre broer være brent først. Men det er bedre enn å ha en ikke-responsiv node på controlleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.