storeulv Skrevet 5. august 2022 Skrevet 5. august 2022 (endret) Oppsett: Mill konveksjonsovn koblet til Homey Pro via Mill sin Homey app. Som bildet viser er temperaturen som er satt i ovnen en smule over både forventning og det som er sannsynlig reellt nivå. Uansett hva jeg setter termostaten til vil ovnen "jobbe iherdig" med å kjøle ned, altså gjøre ingen ting. Problemet mitt er altså at Homey viser en temperatur målt av den interne termostaten som gjør at ovnen aldri vil slå inn. Noen som har samme erfaring, og/eller som kan ha noen tips å dele? Endret 5. august 2022 av storeulv dobbelposting Siter
storeulv Skrevet 5. august 2022 Forfatter Skrevet 5. august 2022 Og der fant jeg svaret. Min ovnsmodell er ikke støttet av Mill-appen i Homey. Smått utrolig at Mill ikke har samme modell for datautveksling på alle modellene sine. Siter
Moskus Skrevet 5. august 2022 Skrevet 5. august 2022 Jeg ble lei av å dille med Mill(e), så jeg styrer dem med en av/på-modul. Så gjør de jobben de skal gjøre. 2 Siter
Byelektrikeren Skrevet 5. august 2022 Skrevet 5. august 2022 Moskus skrev (3 minutter siden): Jeg ble lei av å dille med Mill(e), så jeg styrer dem med en av/på-modul. Så gjør de jobben de skal gjøre. Jeg gjør det samme 🙂 1 Siter
storeulv Skrevet 3. februar 2023 Forfatter Skrevet 3. februar 2023 Jeg gjorde et nytt fremstøt på dette nå denne uken, og nå har jeg fått dette til å fungere gjennom at Mill-ovnen er lagt til i Home Assistant. Deretter har jeg lagt til en community app til Homey for nettopp Home Assistant. Jeg har altså ikke brukt Athoms egen app, men en annen som fungerer bedre. Athoms app kan ikke legge til ovnen som en styrt enhet, men det kan denne andre appen. I Homey har jeg da lagt til Mill-ovnen som en Home Assistant-enhet, og nå kan jeg styre termostaten med flow i Homey. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.