Dukk Skrevet 5. september 2022 Skrevet 5. september 2022 Jeg har en enkel automasjon som sier ifra når vaskemaskinen er ferdig. Den starter med at state endres fra "run" til "stop". Dette fungerer fint. Deretter skal automasjonen sjekke om jeg er hjemme. Den sjekker state på om personen er hjemme. I dette tilfellet står det "Hjemme", men staten endrer seg mellom "home" og "Hjemme" med ujevne mellomrom. Jeg må derfor endre mellom disse frem til automasjonen feiler, deretter må jeg bytte språk igjen. Er det noen som vet hvorfor min "hjemme"-state bytter språk? Home Assistant er satt til norsk på min bruker. Det skal sies at også denne Posten-integrasjonen fra HACS sier "Tomorrow" og "today", selv om alt annet er norsk. Slikt ser det ut: Executed: 5. september 2022 kl. 13:35:40 Result: result: false state: home wanted_state: Hjemme Her er automasjonskoden. id: '1650008085137' alias: 'Notify: vaskemaskin_ferdig_xxxxx' description: '' trigger: - platform: state entity_id: sensor.vaskemaskin_washer_machine_state from: run to: stop condition: - condition: state entity_id: person.xxxx_xxxx state: Hjemme action: - service: notify.mobile_app_xxxxx_tlf data: message: 'Vaskemaskinen er ferdig. ' title: Vaskemaskin ferdig mode: single Siter
stigvi Skrevet 5. september 2022 Skrevet 5. september 2022 Havner vel i kategorien bugs. Du kan vel omgå det ved å teste på "Hjemme eller home" Siter
Dukk Skrevet 5. september 2022 Forfatter Skrevet 5. september 2022 Takk for raskt svar, og simpel løsning 🙂 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.