jorno Skrevet 5. september 2022 Del Skrevet 5. september 2022 (endret) Hei. Jeg mener bestemt å ha lest en tråd med link til Tibber hvor historiske strømpriser kunne eksporteres i CSV-format, men jeg klarer ikke å søke meg frem til riktig tråd i forumet (eller huske sikkert at det var Hjemmeautomasjons-forumet jeg faktisk fant det i). Jeg ønsker to uttrekk: - Strømpris den billigste timen hver dag i august - Strømpris mellom 07:00 og 08:00 hver dag i august Er det noen som kan hjelpe en ikke-programmerer med å hente ut, eller i det minste sende meg i riktig retning, for å få hentet ut data så jeg kan finne priser for august? Merk: Jeg bor i sone NO2. Men jeg forventer ikke at noen skal gi meg en CSV med akkurat tallene jeg trenger - det er bedre om jeg finner ut hvordan jeg selv kan hente ut slikt. 😉 Endret 5. september 2022 av jorno Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mroek Skrevet 5. september 2022 Del Skrevet 5. september 2022 (endret) Det er i hvert fall mulig å hente ut via Entso-E: https://transparency.entsoe.eu/transmission-domain/r2/dayAheadPrices/show?name=&defaultValue=false&viewType=TABLE&areaType=BZN&atch=false&dateTime.dateTime=05.09.2022+00:00|CET|DAY&biddingZone.values=CTY|10YNO-0--------C!BZN|10YNO-2--------T&resolution.values=PT60M&dateTime.timezone=CET_CEST&dateTime.timezone_input=CET+(UTC+1)+/+CEST+(UTC+2) Ulempen er at man kun får prisene i euro, og man trenger en brukerkonto. Det får alle, men det tar litt tid før den blir godkjent, av en eller annen grunn. Nordpool har sikkert prisene i NOK, men der tror jeg ikke man får eksportere uten å være betalende kunde (men jeg kan ta feil). Jeg kan gjerne gjøre et uttrekk for deg fra Entso-E, men du må jo da finne kursen på de aktuelle dagene (det får du hos Norges Bank) og regne ut prisen i NOK selv. Endret 5. september 2022 av mroek Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arneolav Skrevet 5. september 2022 Del Skrevet 5. september 2022 Her finner du alle priser, alle dager: https://www.nordpoolgroup.com/en/elspot-price-curves/ Du må laste ned dag for dag, laste opp i execl, sorter kolonner så finner du det du er ute etter. Tar litt tid men det går. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorno Skrevet 6. september 2022 Forfatter Del Skrevet 6. september 2022 Takk, @arneolav! Men når jeg sjekker innholdet i disse, ser disse ut til å omhandle kjøp og salg av "strømblokker" på markedet - og ikke strømpris for hver enkelt sone. Jeg finner i hvert fall ikke NO2 noe sted der. Men takk likevel! @mroek: Tusen takk for tilbudet! Det kan hende jeg registrerer meg der for å hente ut verdiene, om jeg ikke finner en enklere måte (enklere på den måten at jeg kan unngå å måtte konvertere valuta først). Siden jeg fort ser for meg å kunne finne på å gjøre tilsvarende beregninger senere, vil jeg helst hente ut informasjonen på egenhånd, så jeg takker nei til å få deg til å gjøre nødvendig uttrekk. :-) Men generøst av deg å tilby! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arneolav Skrevet 6. september 2022 Del Skrevet 6. september 2022 Jeg benyttet dette for å avsløre skjulte pristillegg, og da fant jeg det jeg behøvde, men husker ikke hvordan, beklager. Mulig det var hos nettleverandør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.