Dr.S Skrevet 11. september 2022 Skrevet 11. september 2022 Hei, Koblet opp en Aeotec HD i kveld, den kom fint inn, og skal nå kunne vise litt forskjellige verdier: Disse verdiene har nå stått på i to timer, selv med varmtvanns forbruk. Switchen skal også være på: Noen som har tips til hva jeg kan prøve ut for å få opp reelle verdier? Siter
Dr.S Skrevet 12. september 2022 Forfatter Skrevet 12. september 2022 Ser nå at den viser W. Ligger på 1957,36W. Etter to dusjer på morgenen. Ser også at den har slått inn ca annenhver time gjennon natten og varmet noen min av gangen. A vises fortsatt ikke, men så lenge den viser W så er det jo greit. Siter
Hr Kotelett Skrevet 12. september 2022 Skrevet 12. september 2022 Min er også stuck på temperaturen og spenning. Men W og kWh ser ut til å stemme. Jeg har hatt den igang i 2 uker nå. Hvordan har du greid å bruke 176 kWh på så kort tid? Første uken min brukte jeg 45 kWh. Siter
SveinHa Skrevet 12. september 2022 Skrevet 12. september 2022 Aeotec har av og til et noe merkelig oppsett som standard, gå i config/settings/brukermanual og se om du finner noe om hvor ofte hvilke verdier skal sendes. Noe er disablet som standard og der er også timere og endringsnivåer som kan pyntes på. Siter
Dr.S Skrevet 12. september 2022 Forfatter Skrevet 12. september 2022 Hr Kotelett skrev (4 timer siden): Min er også stuck på temperaturen og spenning. Men W og kWh ser ut til å stemme. Jeg har hatt den igang i 2 uker nå. Hvordan har du greid å bruke 176 kWh på så kort tid? Første uken min brukte jeg 45 kWh. Den har stått oppkoblet en liten måned, så tror den verdien er lagret internt i Heavy duty boksen. Men det var i går jeg koblet den sammen med Home Assistant. Høyt effektbruk du hadde på din, har du stor tank? SveinHa skrev (3 timer siden): Aeotec har av og til et noe merkelig oppsett som standard, gå i config/settings/brukermanual og se om du finner noe om hvor ofte hvilke verdier skal sendes. Noe er disablet som standard og der er også timere og endringsnivåer som kan pyntes på. Hvor finner msn denne muligheten til å endre disse verdiene? Prøvde å søke litt i går, og så flere andre som hadde kommet inn å fått endret litt, men fant ikke frem til det selv. Nå er målet mitt å få inn en styring av VVB, har dere en god løsning på det? Siter
SveinHa Skrevet 12. september 2022 Skrevet 12. september 2022 Dr.S skrev (2 minutter siden): Hvor finner msn denne muligheten til å endre disse verdiene? Det spørs hvilket system du har. Jeg bruker zwavejs2mqtt og der ser det slik ut: De samme parametre vil nok finnes i alle system men med et litt forskjellig utseende. Siter
Hr Kotelett Skrevet 12. september 2022 Skrevet 12. september 2022 (endret) Dr.S skrev (2 timer siden): Høyt effektbruk du hadde på din, har du stor tank? Krøll i svarefunksjonen, dobbelpost incoming Ja har 300 liter, 1 av guttene dusjet igår, og da var den på i ca 20 min for å varme opp igjen vannet. Syns ikke det var så lenge, så fordelen da med stor tank er at det er 300 liter med varmtvann, ulempen er jo 3kw når den kicker inn, med tanke på hvilke effekttrinn en ender på. Men til vinteren kommer jeg ikke under 5kwt uansett. Så eneste automasjonen jeg kommer til å gå for er på fra 2200/2300-0500 og på igjen 1100/1200-1500. Da slipper jeg ha den på i de dyreste timene. Endret litt på parametere som SveinHa nevnte, temperaturen er fortsatt stuck men den viser spenning nå Endret 12. september 2022 av Hr Kotelett Siter
Dr.S Skrevet 12. september 2022 Forfatter Skrevet 12. september 2022 Ypperlig, prøver ut zwavejs2mqtt. Jeg hadde ZwaveJS fra før, men virket ikke som jeg kunne konfigurere noe fra den. Hvordan løser dere strømstyringen? Henter HA data fra nordpool, eller er det andre måter? Siter
Hr Kotelett Skrevet 12. september 2022 Skrevet 12. september 2022 Jeg bruker ZwaveJs, gi en lyd om du får temperatur inn i ZwaveJs2mqtt. Jeg kommer bare til å slå den bare av og på ved visse klokkeslett. Siter
Dr.S Skrevet 12. september 2022 Forfatter Skrevet 12. september 2022 Air temp har sunket hos meg, viser nå 31,22°. Dette er etter 2 dusjer og litt varmtvann forbruk fra vannkran. Siter
Hr Kotelett Skrevet 12. september 2022 Skrevet 12. september 2022 Første røde prikken er en av ungene, andre røde prikken er meg, fra midnatt til nå Siter
Hr Kotelett Skrevet 12. september 2022 Skrevet 12. september 2022 31 grader i rommet er vel i overkant? Siter
SveinHa Skrevet 12. september 2022 Skrevet 12. september 2022 Det er nok temp inni releboksen, min viser 30.9 i et rom som holder rundt 15... Siter
Dr.S Skrevet 12. september 2022 Forfatter Skrevet 12. september 2022 Som SveinHa sier, så er det nok i boksen. Temp i rommet ligger på rundt 15°. Siter
Hr Kotelett Skrevet 16. september 2022 Skrevet 16. september 2022 Ser at jeg plutselig hadde 3 timer imorges der den rapporterte maks forbruk. Må få meg en strømmåler i sikringsskapet så jeg kan se om det er reelt om det skjer en annen gang, har dere noen sånne plutselige peaker? Har en leieboer men nekter å tro, hvertfall håper at han ikke dusjet varmtvannsberederen tom (300l) 😅 Ved nærmere ettertanke så skulle jeg sjekke strømtrekket også, ser ut som kw'en bare har hengt seg fra 0600-0900 Siter
Dr.S Skrevet 16. september 2022 Forfatter Skrevet 16. september 2022 Vi er 4, vi dusjer nesten alle hver dag, ikke alltid minstemann dusjer. Ser at mine oppvarminger varer rundt 1-2 timer. Så er det noen peaks på 1-2 min hver 1-2time, sikkert for å holde varmen på maks. Siter
Hr Kotelett Skrevet 25. september 2022 Skrevet 25. september 2022 Får dere variasjon på temperaturen fortsatt? Jeg finner ikke noen parameters som har med temperatur settings å gjøre. Så min er stuck på 25,89 Siter
Dr.S Skrevet 25. september 2022 Forfatter Skrevet 25. september 2022 Min er på 32,06 nå, men var jo tidligere på 31,22. Usikker på hvor reelt dette er. Siter
Hr Kotelett Skrevet 25. september 2022 Skrevet 25. september 2022 Kjent med hånden? Tviler litt på hvor reelt det er med tanke på mine avlesninger hvertfall der den gjerne går hver fjerde time, hadde den gått ofte og da lenge om gangen kan jeg skjønne det blir varmt, eller lunken i dette tilfelle. Siter
OlavT Skrevet 26. september 2022 Skrevet 26. september 2022 (endret) On 25/09/2022 at 19:13, Dr.S said: Min er på 32,06 nå, men var jo tidligere på 31,22. Usikker på hvor reelt dette er. Hva mener du med hvor reelt dette er? Det er jo temperaturen inne i plastikk-boksen? Ganske så ubrukelig tll noe som helst. Endret 26. september 2022 av OlavT Siter
Dr.S Skrevet 26. september 2022 Forfatter Skrevet 26. september 2022 OlavT skrev (8 minutter siden): Hva mener du med hvor reelt dette er? Det er jo temperaturen inne i plastikk-boksen? Ganske så ubrukelig tll noe som helst. Altså, den bytter mellom de to verdiene. Aldri noe mellom, over eller under. Siter
Kim123 Skrevet 26. september 2022 Skrevet 26. september 2022 OlavT skrev (2 timer siden): Hva mener du med hvor reelt dette er? Det er jo temperaturen inne i plastikk-boksen? Ganske så ubrukelig tll noe som helst. Det er dårlig kontakt eller den bruker for mye strøm i forhold til dimensjonert og du får varmgang i boksen.. kun som en sikkerhet, kunne laget et varsel i HA som aktiveres ved 40+ grader at en burde kontrollere boksen Siter
OlavT Skrevet 27. september 2022 Skrevet 27. september 2022 12 hours ago, Dr.S said: Altså, den bytter mellom de to verdiene. Aldri noe mellom, over eller under. Slik oppfører den seg hos meg (NB! Har konvertert fra Fahrenheit til Celsius): Temperaturen øker noe når bryteren står på (varmtvannsbereder). Har dere sjekket konfigurasjonsparametere? Her er mine: Siter
Dr.S Skrevet 10. oktober 2022 Forfatter Skrevet 10. oktober 2022 Hatt litt problem at plutselig får jeg ikke lest data av Aeotec Heavy Duty. Kan det ha noe å bety at degge disse er installert: Eller må jeg har Z-Wave JS når jeg har Z-Wave JS UI? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.