psv021 Skrevet 25. januar 2017 Forfatter Skrevet 25. januar 2017 3 minutter siden, ZoRaC skrev: Trenger ikke være på samme nett. Kan være slik: Altibox WAN: 80.80.80.80 Altibox LAN: 10.0.0.1 Router WAN: 10.0.0.2 Router LAN: 192.168.0.1 Men, bør være enkelt å se i webgrensesnittet til routeren hvilken WAN-IP den har da. Prøvd restart av alt? I tilfelle noe bare "henger". I dette tilfellet ville vel min eksterne IP være lik Altibox WAN? Altså hvis jeg sjekker mot en ekstern nettside hvilken IP den ser fra meg? I mitt tilfelle er det den samme IP som routeren (min) sier den har. Kunne tatt meg en restart-runde ja. Har restartet Altibox-routeren nå i tilfelle den hadde glemt at den stod i bridge. Min egen router blir resatt med jevne mellomrom, ikke så lenge siden sist. Samme gjelder for så vidt HS-serveren. Men sistnevnte virker å fungere veldig bra, men trafikken kommer aldri så langt (virker det som) når det er fra eksternt nett. Siter
MrTiger Skrevet 25. januar 2017 Skrevet 25. januar 2017 (endret) i hs3 over der du har satt hvilken port du bruker(under network), har du huket av for enable server for remote access Endret 25. januar 2017 av MrTiger Siter
psv021 Skrevet 25. januar 2017 Forfatter Skrevet 25. januar 2017 Vel, takker så mye for hjelpen anyway! Ikke godt å si. Irriterende er det i alle fall, spesielt når man er borte og noe svikter. Da hjelper det ikke så mye med kun HStouch... En helt annen greie: I mitt første innlegg i tråden har det plutselig kommet inn et bilde som ikke er mitt, og som jeg ikke har lagt inn. Forumbug?? Siter
ZoRaC Skrevet 25. januar 2017 Skrevet 25. januar 2017 2 minutter siden, psv021 skrev: I dette tilfellet ville vel min eksterne IP være lik Altibox WAN? Altså hvis jeg sjekker mot en ekstern nettside hvilken IP den ser fra meg? I mitt tilfelle er det den samme IP som routeren (min) sier den har. I bridgemode har ikke altibox IP i det hele tatt. Men ja, hvis din router sier den har samme IP som en ekstern nettside, så er altibox i bridge. 1 Siter
ZoRaC Skrevet 25. januar 2017 Skrevet 25. januar 2017 Hvis du kjører traceroute fra mobilen mot WAN-ipen din, kommer den helt frem? Siter
psv021 Skrevet 25. januar 2017 Forfatter Skrevet 25. januar 2017 (endret) 6 minutter siden, ZoRaC skrev: Hvis du kjører traceroute fra mobilen mot WAN-ipen din, kommer den helt frem? Nei, en spretter rundt hos Telenor en stund, så er det bare "No response"... Edit: Svarer på ping da. Endret 25. januar 2017 av psv021 Siter
psv021 Skrevet 25. januar 2017 Forfatter Skrevet 25. januar 2017 MyHSTouch kommuniserer jo med min HS3. Så det kan jo ikke være helt blokkert fra ekstern trafikk.... Siter
ZoRaC Skrevet 25. januar 2017 Skrevet 25. januar 2017 1 minutt siden, psv021 skrev: MyHSTouch kommuniserer jo med min HS3. Så det kan jo ikke være helt blokkert fra ekstern trafikk.... MyHS fungerer litt motsatt. HS-serveren kontakter MyHS og så kontakter du MyHS som da setter de to forbindelsene sammen. Så det kan sammenlignes med at du åpner VG.no og får nettsiden tilbake i retur - trafikken startes altså innenfra. 1 Siter
ZoRaC Skrevet 25. januar 2017 Skrevet 25. januar 2017 Har du en annen PC du kan starte en tjeneste på og forwarde til? Da finner du i hvertfall ut om det er routeren eller serveren som er problemet. Siter
psv021 Skrevet 25. januar 2017 Forfatter Skrevet 25. januar 2017 20 minutter siden, MrTiger skrev: i hs3 over der du har satt hvilken port du bruker(under network), har du huket av for enable server for remote access Ja, den er huket av. I tillegg er serverporten satt til 80, og IP bundet til den lokale IP'en til HS3-serveren. Siter
psv021 Skrevet 25. januar 2017 Forfatter Skrevet 25. januar 2017 Aner ikke hvorfor, men nå fungerer det (!) Problemet med "trykk på alt"-metoden er at man aldri helt vet hva som var fix'en. Det absolutt siste jeg gjorde var å huke bort "Enable IP hack blocking" i HS3. Men selv når jeg huker den av igjen, ser det ut til å fungere fortsatt. Siter
psv021 Skrevet 25. januar 2017 Forfatter Skrevet 25. januar 2017 For å gjøre det litt merkeligere; fungerer kun fra Chrome (på mobilen), ikke fra Opera Mini. Jeg bruker typisk Opera Mini som standard, så kanskje har noen av fix'ene faktisk fungert, uten at jeg har funnet ut av det fordi jeg forsøkte Opera i stedet for Chrome. Nå fungerer Opera Mini kun på lokal IP, ikke på ekstern ip, selv når jeg er på lokalt nettverk. Chrome fungerer fint på begge. I mitt hode gir dette null mening... Syretesten blir vel å se om det funker fra jobb i morgen. Siter
Moskus Skrevet 26. januar 2017 Skrevet 26. januar 2017 9 timer siden, psv021 skrev: Nå fungerer Opera Mini kun på lokal IP, ikke på ekstern ip, selv når jeg er på lokalt nettverk. Når du bruker ekstern IP må du normalt oppgi brukernavn og passord (ellers er det jo galskap!). Opera Mini kan være litt grinete på sånt. Siter
psv021 Skrevet 26. januar 2017 Forfatter Skrevet 26. januar 2017 1 minutt siden, Moskus skrev: Når du bruker ekstern IP må du normalt oppgi brukernavn og passord (ellers er det jo galskap!). Opera Mini kan være litt grinete på sånt. Ja, må jo det. Mulig siden var cachet i leseren på mobilen eller noe slikt... Siter
psv021 Skrevet 26. januar 2017 Forfatter Skrevet 26. januar 2017 9 timer siden, psv021 skrev: Syretesten blir vel å se om det funker fra jobb i morgen. Jammen fungerer det fra jobb også. Så da er det løst. Uten at jeg vet hva som fikset det... Her er det jeg forsøkte, i vilkårlig rekkefølge, fritt etter hukommelsen: Satte Altibox-routeren fra Bridge til vanlig, og tilbake til bridge. Restartet den. Den stod i bridge før, og står i bridge nå. Slo av/på IP hack blocking i HS3. Var på tidligere. Er på nå. Byttet port fra lavt tall til høyt tall. Eneste varige endringen tror jeg, og en kandidat til en forklaring Takker for gode tips! Siter
Moskus Skrevet 26. januar 2017 Skrevet 26. januar 2017 IP-blockingen kan ha lurt deg. Hvis du er på et lokalt nettverk og har Device Management åpent, så skjer det kommunikasjon mellom nettleser og HS "hele tiden". Hvis du så plutselig bytter til eksternt nettverk prøver nettleseren din å kommunisere med HS, men da er du ikke lenger autentisert. Så etter X (sikkert 10) forsøk (og det er raskt gjort i Device Management siden) så blir du blokkert. Så banner du og styrer en time eller så, så blir IP-blockingen opphevd, og alt fungerer igjen. Siter
psv021 Skrevet 26. januar 2017 Forfatter Skrevet 26. januar 2017 Ja, det kan være, spesielt ift testingen min i går kveld, men det forklarer ikke at jeg ikke har klart å få forbindelse fra f.eks. jobb over lengre tid. Der er det ingen eksisterende kommunikasjon med HS3 - det har bare ikke vært svar å få. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.