Decibel Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Noen som kan anbefale et alternativ til Tibberseer for å innhente aktuell strømpris? Jeg vil vekk fra Tibber etter deres siste stunt, men smarthuset må jo få inn strømprisen på et vis 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Decibel skrev (3 minutter siden): Jeg vil vekk fra Tibber etter deres siste stunt ?? Hva er det slags stunt? Du har 2 alternativer, Nordpool og Entso-e. Sistnevnte har et api som er gratis å bruke, men du må spørre om å få tilgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Decibel Skrevet 29. september 2022 Forfatter Del Skrevet 29. september 2022 (endret) Stuntet jeg sikter til er det at de nå krever store deler forskudd.. Finnes det en plugin for å hente ut prisene, eller må jeg ordne det selv? Endret 29. september 2022 av Decibel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Ok. Jeg måtte sjekke litt nyheter for å se hva det dreier seg om. For min del er det en bagatell. Tibber gjør grep for å redusere kostnadene og det er et bedre alternativ enn å velte det over på kundene. Du får passe på det når du skifter leverandør. Nå er jeg litt motstander av å diskutere politikk her, men når den finske, svenske og danske stat har gitt lånegarantier til strømselgere, så er det litt slappt når vi i Norge får servert "vi følger situasjonen nøye" og kun det......... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Decibel Skrevet 29. september 2022 Forfatter Del Skrevet 29. september 2022 Helt enig i at Tibber har gjort mye bra, men det å innføre dette med EN dags varsel, det holder bare ikke. Er ellers helt enig i at staten kunne gjort mye mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Decibel skrev (1 time siden): Finnes det en plugin for å hente ut prisene, eller må jeg ordne det selv? Jeg kjenner ikke til HomeSeer. Men det finnes litt av hvert som du kan bruke, men jeg personlig synes alle alternativer krever for mye fikling. Bruker du amstomqttbridge så kan den også hente inn priser fra entso-e. Men du må fortsatt be entso-e om å få tilgang. Google er din venn.......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArnieO Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Entso-E er en god løsning. Litt komplekst API, men gratis tilgang. Bare å registrere seg og så gjøre dette: To request access to the Restful API, please register on the Transparency Platform and send an email to [email protected] with “Restful API access” in the subject line. Indicate the email address you entered during registration in the email body. The ENTSO-E Helpdesk will make their best efforts to respond to your request within 3 working days. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arneolav Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Decibel skrev (5 timer siden): Jeg vil vekk fra Tibber etter deres siste stunt, Hvis du finner noen som er billigere så fortell om det. Dette "stuntet" er med på å holde kostandene nede og ikke velte det over på kundene slik det fleste gjør i form av påslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrE Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 GE Spotpris har 1 øre i påslag og ingen månedspris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Decibel Skrevet 29. september 2022 Forfatter Del Skrevet 29. september 2022 Jeg skjønner godt at Tibber ser seg nødt til å gjøre dette, men kostnaden med å betale forskudd må også ses på som en kostnad. I mitt tilfelle så vil det nok bli 6000 kr som til enhver tid må stilles til rådighet for Tibber, og med dagens rente så utgjør jo dette en del hundrelapper i året. Dersom dette legges til prisen deres, så er de langt i fra billigst! Men de har vært en pådriver for smartere tjenester, det skal de ha. Og det at jeg har tibberseer gjør det også mye enklere for smarthuset mitt å treffe riktige valg for å spare strøm. Men de kunne godt gitt beskjed litt tidligere, og ikke 2 dager før regningen sendes ut 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Jeg skal hvertfall bort fra tibber, jeg vil ikke støtte de med lån. Går de konkurs får jeg neppe pengene tilbake. De gjør nok dette for at de sliter med likviditeten allerede:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 Decibel skrev (14 timer siden): Dersom dette legges til prisen deres, så er de langt i fra billigst! De har ikke vært billigst heller. Men de er langt fra dyrest, selv med rentepåslaget, så jeg tar det fremdeles med knusende ro. Det er et storm i et vannglass. Vi bruker Tibbers API (selvfølgelg i TibberSeer) til så mye at det er betydelig mer penger å spare på å få strømforbruksdata og strømprisdata servert på sølvfat enn å ikke ha det. Det er et veldig lett valg. Hvis man ikke ser gevinsten av å ha data tilgjengelig, som er Grunnen med stor G til å velge Tibber, så står man selvfølgelig friere. Men man har da ikke gjort automatsjonsleksene sine heller. 1 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.