AllFather Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 (endret) Hei Har spurt på Facebook siden min blant venner, men spør nå her. Noen som har en vervekode til GE.no?. Jeg bytter tilbake etter dagens epost fra Tibber. Jeg bruker fra 450-1000Kw i måneden, så ikke mye utslag for meg ekstraregningen fra Tibber, men er prinsippet (kort frist) Redigert: var ingen som skrev så fant en annen. Men hvis noen vil ha en her er min: SOL2660190 Eller få av en venn eller søk på google 😀 Thomas Endret 29. september 2022 av AllFather Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Er enig i at det er merkelig at det kom så brått. Dette kunne de ha varslet i god tid. Samtidig sier de i et intervju til pressen at de ikke har problemer med likviditeten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thoralex Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 (endret) AllFather skrev (2 timer siden): Redigert: var ingen som skrev så fant en annen. Men hvis noen vil ha en her er min: SOL2660190 Hvor fant du koden din? Endret 29. september 2022 av thoralex Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllFather Skrevet 29. september 2022 Forfatter Del Skrevet 29. september 2022 Jeg snakket med GE på Facebook Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thoralex Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Mulig jeg må høre med dem da. Har vert kunde hos dem en god stund, er sikker på at det gikk an å finne den i appen før... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllFather Skrevet 29. september 2022 Forfatter Del Skrevet 29. september 2022 Jeg skulle bytte tilbake og så bare feltet når jeg skulle melde flytting. Så googlet jeg og så mange hadde. Så etter melding av flytting tok jeg kontakt og gav mange og adresse. Fikk koden i retur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrE Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 GE sluttet med vervekampanjen idag ser det ut som.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thoralex Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Virker som en stor andel av dem som flykter fra Tibber i dag bytter til GE, så de skvatt nok litt når de plutselig fikk en haug nye kunder. Virker fornuftig å avslutte kampanjen da så de kan konsentrere seg om å ta imot de nye kundene fra Tibber. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllFather Skrevet 30. september 2022 Forfatter Del Skrevet 30. september 2022 Helt enig. Hadde byttet til de uansett. Var kjempefornøyd med de sist. Byttet til Tibber da de ble lansert og hadde spennende ting som app. Nå har "alle" det . Så om nok nerder bytter over så tviler jeg ikke på at de kommer til å lansere flere måter å hente ut informasjon på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eisa01 Skrevet 1. oktober 2022 Del Skrevet 1. oktober 2022 Tibber gir jo 30 dagers betalingsutsettelse, så bortsett fra en veldig klønete gjennomføring bør ikke dette lage praktiske problemer for noen Merk at GE er en del av Fjordkraft-konsernet (nå Elmera Group) Tidligere hadde GE som forretningsmodell å ha billige spot-avtaler, som gradvis ble dyrere mens de lanserte nye kampanjeprodukt Fjordkraft har vel hatt som forretningsmodell å prakke på deg verdiløse tilleggsprodukter, og få folk over på standard variabel-kontrakter GE bryter tilsynelatende "Trygg strømhandel"-merkeordningen uten konsekvenser: De skjuler info om noen av avtalene sine på nettsiden Så vær klar over dette i valg av leverandør. Skulle jeg ikke hatt Tibber, så ville jeg byttet til noen som Klarkraft osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thoralex Skrevet 1. oktober 2022 Del Skrevet 1. oktober 2022 GE pleide å ha en billig spotprisavtale som varte i ett år, og så flytte kunden over på en dyrere avtale. Men da var det jo bare å bytte til den nye billigavtalen, ikke noe stort problem, og tok fem minutt å fikse når varselet kom. Mange selskap som operer sånn. Før byttet jeg årlig mellom slike avtaler i forskjellige selskap, men god kundeservice har gjort at jeg har blitt hos GE selv om de ikke er billigst Hvilke avtaler mener du de har som de skjuler på nettsiden, og kan du dokumentere den påstanden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eisa01 Skrevet 1. oktober 2022 Del Skrevet 1. oktober 2022 Akkurat nå har markedsfører de faktisk bare en avtale (men har sikkert 10-talls flere), men for ett år siden så kom ikke GE Smartspot opp i oversikten deres over "alle strømavtaler" GE Smartspot var avtalen de hadde på topp på strømpris.no... Klart brudd på 9.1 i sertifiseringen GE alle strømavtaler.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thoralex Skrevet 1. oktober 2022 Del Skrevet 1. oktober 2022 Snodig, hadde smartspot selv men da fant jeg den på nettsiden også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenneth78 Skrevet 2. oktober 2022 Del Skrevet 2. oktober 2022 Hvor mange andre strømselskap har en app, power ups og API slik som Tibber? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eisa01 Skrevet 2. oktober 2022 Del Skrevet 2. oktober 2022 (endret) Mulig Vibb? Det er Oss som står bak, og de har ihvertfall en "nerdemodus" på nettsiden Oss var eid av Glitre Energi, som nå slår seg sammen med Agder Energi. Så mulig denne kommer til LOS som er consumber-brandet til Agder Energi Europower har en fin oversikt over teknologileverandørene som mange andre benytter seg av: https://www.europower-energi.no/nyheter/na-er-den-nye-nettleien-her-her-er-dingsene-som-kan-hjelpe-deg/2-1-1248420 NxtEnergy Hark Technologies Edit: Er noen flere som blir brukt av norske strømleverandører nevnt hos TU: https://www.tu.no/artikler/du-kan-fa-penger-for-a-lade-elbilen-smart/515526 Enode Jedlix Ser ut som Enode har en løsning som ligner mest på Tibber Endret 2. oktober 2022 av eisa01 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenneth78 Skrevet 2. oktober 2022 Del Skrevet 2. oktober 2022 Sjekket Vibb før jeg gikk fra Motkraft til Tibber, valgte Tibber pga dårlige "vibes" fra Vibb 😆 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eisa01 Skrevet 2. oktober 2022 Del Skrevet 2. oktober 2022 La til Enode og Jedlix basert på en TU artikkel. Mulig Enode ser ut til å være den mest ekvivalente til Tibber, men usikker på om de har noe API Brukes av Fjordkraft, som har et rimelig tvilsomt rykte hvis man har fulgt med på Forbrukerrådet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calamity Skrevet 2. oktober 2022 Del Skrevet 2. oktober 2022 Jeg venter på nybygg som snart et klart. Jeg skal ha fullt home assistant opplegg, og hadde sett for meg tibber og tibber pulse for native integrasjon. Ser nå at det er mulig å ordne en egen HAN måler med rpi og smekke sammen en egen løsning, så det passer meg egentlig bedre, så er ikke den delen av systemet avhengig av strømleverandøren jeg har. Men ser mange snakker om api-er og liknende, så jeg lirer på, hvilke andre ting inkluderer tibber integrasjonen i tillegg til HAN målerdata, som jeg mister ved å ikke ha dem? Er det mulig å få til en tilsvarende løsning som tibber integrasjonen, men som er helt uanvhengig av strømselskap? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllFather Skrevet 3. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2022 (endret) On 01/10/2022 at 12:18, eisa01 said: Tibber gir jo 30 dagers betalingsutsettelse, så bortsett fra en veldig klønete gjennomføring bør ikke dette lage praktiske problemer for noen Merk at GE er en del av Fjordkraft-konsernet (nå Elmera Group) Tidligere hadde GE som forretningsmodell å ha billige spot-avtaler, som gradvis ble dyrere mens de lanserte nye kampanjeprodukt Fjordkraft har vel hatt som forretningsmodell å prakke på deg verdiløse tilleggsprodukter, og få folk over på standard variabel-kontrakter GE bryter tilsynelatende "Trygg strømhandel"-merkeordningen uten konsekvenser: De skjuler info om noen av avtalene sine på nettsiden Så vær klar over dette i valg av leverandør. Skulle jeg ikke hatt Tibber, så ville jeg byttet til noen som Klarkraft osv. Som jeg sa, byttet fra Tibber av prinsipp, og byttet til GE da jeg hadde de før Tibber var en ting. Jeg har ikke problem med å ha Tibber og har bare gode efaringer med de personlig. Men når jeg bytter tilbake så blir det etter de har "ryddet litt" opp i systemet sitt. Den andre tingen er dette: Quote Fra 1. november vil fakturaen være som vanlig igjen, altså basert på 30 dagers forbruk. Den vil inneholde faktisk strømforbruk for oktober, fratrekk for tidligere innbetalt beløp for estimert periode i oktober, samt beregnet forbruk frem til forfallsdato i november. Når vi beregner forbruk vil vi basere oss på ditt faktiske historiske strømforbruk, og eventuelle korrigeringer opp eller ned blir gjort på neste faktura. Uansett hvordan de vrir og venner på det, betaler man da for stipulert forbruk. Jeg vil heller få en faktura med 14 dagers forfall 14 desember for alt i November, en at de skal stipulere noe. Men igjen, jeg tror dette er noe Tibber ordner opp i med tiden. Endret 3. oktober 2022 av AllFather Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 3. oktober 2022 Del Skrevet 3. oktober 2022 AllFather skrev (1 time siden): Men igjen, jeg tror dette er noe Tibber ordner opp i med tiden. Når strømprisene normaliseres, så ja, mulig de endrer det. Ellers ser jeg på nyhetene i dag at det diskuteres om ikke andre leverandører må ty til samme grep. Regjeringen svarer med "de følger situasjonen nøye". SV svarer at det er uaktuelt å gi private strømselgere "gratis" lån. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 3. oktober 2022 Del Skrevet 3. oktober 2022 stigvi skrev (12 minutter siden): Ellers ser jeg på nyhetene i dag at det diskuteres om ikke andre leverandører må ty til samme grep. Jeg regner med at det kun er et spørsmål om tid hvis prisene fortsetter som nå. De som ikke er enormt store og samtidig eier et el-nett å lene seg på vil nok slite etter hvert. stigvi skrev (12 minutter siden): Regjeringen svarer med "de følger situasjonen nøye". 🤣 Ja, de har jo utviklet det til en kunstform. stigvi skrev (12 minutter siden): SV svarer at det er uaktuelt å gi private strømselgere "gratis" lån. Vi har vel bare "private strømselgere" nå fordi noen kom på at var en god idé å privatisere strømsalget. Det kan jo sikkert diskuteres det også sammen med så mye annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrE Skrevet 3. oktober 2022 Del Skrevet 3. oktober 2022 calamity skrev (På 2.10.2022 den 15.02): Jeg venter på nybygg som snart et klart. Jeg skal ha fullt home assistant opplegg, og hadde sett for meg tibber og tibber pulse for native integrasjon. Ser nå at det er mulig å ordne en egen HAN måler med rpi og smekke sammen en egen løsning, så det passer meg egentlig bedre, så er ikke den delen av systemet avhengig av strømleverandøren jeg har. Men ser mange snakker om api-er og liknende, så jeg lirer på, hvilke andre ting inkluderer tibber integrasjonen i tillegg til HAN målerdata, som jeg mister ved å ikke ha dem? Er det mulig å få til en tilsvarende løsning som tibber integrasjonen, men som er helt uanvhengig av strømselskap? Du må ikke ha Tibber som strømselskap for å bruke Tibber Pulse og få inn data inn i HA. Ved å ikke bruke Tibber som strømselskap mister du mulighet til å se strømpris, ditt forbruk etc. Men ikke data fra HAN-porten altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 3. oktober 2022 Del Skrevet 3. oktober 2022 Tibber puls kan settes opp for lokalt bruk. Jeg har ikke tibber, men henter data lokalt fra pulse ved bruk av mqtt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.