Evelen Skrevet 26. januar 2017 Skrevet 26. januar 2017 Har tidligere hatt disse: https://www.komplett.no/product/847835# Men de har gått i stykker ganske kjapt, og godt over halvparten av mine 12 som jeg har hatt har gått i stykker. Heldigvis er komplett greie på reklamasjon så det gikk fint. Uansett, jeg er på jakt etter noe bedre. - Må kunne Dimmes, alle skal brukes på Qubino ZMNHDD1 dimmere - 3 på kjøkken, 3 i gang, 2 på bad, totalt 8 stk - Burde tåle litt luftfuktighet da to skal være på badet. - Gi godt med lys - Relativt rimelige (er ikke millionær heller) Noen som har erfaring eller tips til noe jeg kan gå for? Siter
bjwanvik Skrevet 31. januar 2017 Skrevet 31. januar 2017 Disse er gode og ser også veldig bra ut. Har prøvd litt forskjellig, og er igrunnen (godt) over snittet kresen på lys, men disse er definitivt de beste i lavere prisklasser. SG og de siste fra Philips som du må til elektrogrossist for å få tak i er best, men koster vel fort over det dobbelte.. Elektroimportøren kjører nokså ofte tilbud på disse, og da går de vel for 89kr stk. http://www.elektroimportoren.no/led-paere-dimbar-7w-gu10/3802910/Product.html?Event=pathlist Siter
lilfire Skrevet 1. februar 2017 Skrevet 1. februar 2017 (endret) Har de fra elektroimportøren som bjwanvik linker til (tror det er de hvertfall) Har hatt 4 stk i gruppe å brukt fibaro dimmer1, og slitt litt med flimring ved lav dim. Nå er jeg på vei over til HUE i alle rom så har en del av disse lignende å slenge. Du kan sikkert få teste de jeg har til overs nå å se om de fungerer tilfredsstillende, og få en god pris på de om de duger. Endret 1. februar 2017 av lilfire Siter
Evelen Skrevet 18. februar 2017 Forfatter Skrevet 18. februar 2017 takk for det Men bestilte meg 8 stk i dag da jeg så det er tilbud Siter
Merko Skrevet 18. februar 2017 Skrevet 18. februar 2017 Bruker selv Philips HUE (de til 150kr stk) med GU10 adapter, slik at jeg kan styre de via hjemmeautomatikken. Ikke alle steder det egner seg like bra med adapter men ser det helt greit ut Siter
TomB Skrevet 20. mars 2017 Skrevet 20. mars 2017 Utrolig at ingen nevner de fra IKEA. Jeg har byttet ut alle halogen i huset med de, betalte da 49,- pr stykk, de lyser på ca 2700K om jeg husker riktig, og lyser bedre enn 50W halogen på full styrke. Dimmer også helt fint. De selges innimellom på tilbud for rundt 30,- også. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30304651/?cid=ps|no|shopping_stue|201702161149086900_14 Siter
Moskus Skrevet 20. mars 2017 Skrevet 20. mars 2017 17 minutter siden, TomB skrev: Utrolig at ingen nevner de fra IKEA. Vel, jeg er ikke bare fornøyd med dimmingen på Ikea sine pærer, men det er jo en stund siden jeg testet sist. Siter
TomB Skrevet 20. mars 2017 Skrevet 20. mars 2017 Just now, Moskus said: Vel, jeg er ikke bare fornøyd med dimmingen på Ikea sine pærer, men det er jo en stund siden jeg testet sist. Ok, jeg dimmer mine både med vanlige Elko brytere og Fibaro Dimmer2, og har så langt ikke sett noe problemer med det. Men det finnes jo mange alternativer, bare ville si ifra siden ingen hadde nevnt IKEA her Siter
ZoRaC Skrevet 20. mars 2017 Skrevet 20. mars 2017 22 minutter siden, TomB skrev: Ok, jeg dimmer mine både med vanlige Elko brytere og Fibaro Dimmer2, og har så langt ikke sett noe problemer med det. Men det finnes jo mange alternativer, bare ville si ifra siden ingen hadde nevnt IKEA her Jeg synes de dimmes litt lavt. Har 3 stk på en Fibaro Dimmer 2, uten bypass. Siter
TomB Skrevet 20. mars 2017 Skrevet 20. mars 2017 (endret) 2 minutes ago, ZoRaC said: Jeg synes de dimmes litt lavt. Har 3 stk på en Fibaro Dimmer 2, uten bypass. Jeg bruker heller ikke bypass, vet ikke om det ville vært noe annerledes. Det jeg så var at i stua der jeg har lys på når vi ser TV så var det så lyst når jeg har det på fullt så jeg må dimme. De dimmer nok ikke like lavt ned som halogen gjorde, men det er ikke for meg noe problem ettersom jeg sjelden kjører spotter på laveste nivå, jeg har laget en layout som gjør at lys skal brukes i de områdene de er montert. Men de dimmer mye lengre ned enn Igloo som jeg testet tidligere på et par steder, så jeg synes de er helt supre til denne prisen. Endret 20. mars 2017 av TomB Siter
Blodstrupmoen Skrevet 20. mars 2017 Skrevet 20. mars 2017 41 minutter siden, ZoRaC skrev: Jeg synes de dimmes litt lavt. Jeg har alltid sett på det som en stor fordel. Man trenger ikke dimme mer enn man ønsker uansett. Siter
ZoRaC Skrevet 20. mars 2017 Skrevet 20. mars 2017 9 minutter siden, Blodstrupmoen skrev: Jeg har alltid sett på det som en stor fordel. Man trenger ikke dimme mer enn man ønsker uansett. Dårlig ordvalg av meg - synes de dimmes litt LITE - altså gir for mye lys på laveste nivå. Siter
Blodstrupmoen Skrevet 20. mars 2017 Skrevet 20. mars 2017 Et øyeblikk siden, ZoRaC skrev: Dårlig ordvalg av meg - synes de dimmes litt LITE - altså gir for mye lys på laveste nivå. Ah, det gav mer mening. Da er vi enige Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.