Gunnar-K Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 Jeg får inn strømprisene fra Nordpool-integrasjonen i HA, og vil gjerne regne ut hva jeg betaler for import, og hva jeg tjener på eksport fra solceller, som snart kommer på taket. Eksporten bør være greit, men jeg trenger hjelp for å sette opp en passende sensor(?) el. Blir vel verre med import, siden strømstøtten er beregnet i forhold til gjennomsnitt over en måned. Kanskje regne med et akkumulert gjennomsnitt som blir mere og mere riktig ettersom dagene går. Beklager hvis dette allerede er behørig diskutert, men fant ikke noe noe i farta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arneolav Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 (endret) Jeg kjøper og selger fra/til Tibber til spotpris. Tibber har en app som viser eget forbruk og produksjon. Min inverter har også en app, denne viser totalproduksjon. Forløpig legger jeg inn i regneark dag for dag, men abmisjonen er å få dette inn i egenutviklet program. Tibber viser produksjon som negativt forbruk: App fra Inverter viser noe mer: Endret 11. oktober 2022 av arneolav Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnar-K Skrevet 11. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2022 7,3kW produksjon nå i formiddag? Det var ikke verst! Jeg har blitt anbefalt Tibber av flere som har solceller. Hadde de støttet inverteren også, så kunne du kanskje fått ut alt du trengte både av import/eksport og priser. Jeg har Fjordkraft foreløpig, har ikke sjekket om de støtter salg, eller om jeg bare får lagre kW for kW på solkonto. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 Gunnar-K skrev (2 minutter siden): 7,3kW produksjon nå i formiddag? Mener du 7,3kWt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnar-K Skrevet 11. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2022 (endret) Jeg mente 7.3kW effekt, ikke produksjon. Men kWt inn på solkonto..Men det blir jo faktisk noen kWt produksjon så sent på høsten også. Vet ikke hva jeg kan forvente av mitt anlegg. 12,6kW max effekt, halvparten på østsiden, og andre halvparten på vestsiden av garasjen Endret 11. oktober 2022 av Gunnar-K Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arneolav Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 stigvi skrev (13 minutter siden): Mener du 7,3kWt? Totalen er kWh, løpende produksjon er kW. Gunnar-K skrev (18 minutter siden): Hadde de støttet inverteren også, så kunne du kanskje fått ut alt du trengte både av import/eksport og priser. Fra Tibber får jeg forbruk og priser pr time i format Json. Har forløpig ikke henten produksjon, men skal se på det når det blir tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arneolav Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 (endret) Gunnar-K skrev (4 timer siden): 7,3kW produksjon nå i formiddag? Det var ikke verst! Dagsproduksjonen 11.10.2022 endte på 44,6kWh, beste dag hittil. Blir neppe så mye bedre på denne tiden, men sommeren blir spennende. Endret 11. oktober 2022 av arneolav 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnar-K Skrevet 11. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2022 👍 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.