Siri Skrevet 14. oktober 2022 Skrevet 14. oktober 2022 Har noen spĂžrsmĂ„l, spesielt til gode produkter for sikkerhet. Setter stor pris pĂ„ innspill! Skal kjĂžpe nye Homey Pro som er til forhĂ„ndssalg. Alt nytt mĂ„ derfor kunne hentes opp i Homey. Ănsker fĂŠrre hubâer og bedre styring og automatisering pĂ„ tvers av system. Og Ă„ kutte Verisure  Dagens system: - Solceller og strĂžm med kjĂžp/salg i Tibber - Tibber Pulse - Varme styres i Tibber (MELCloud, Mill). - Lys Philips Hue (Stemmestyring, Tibber & Hue app) - Persienner IKEA (Stemmestyring) - Volvo app elbil. Funker ikke med smartlading mot Tibber nĂ„, antakeligvis fordi vi bruker skjĂžteledning. - Stemmestyring Google - Ringeklokke Google Nest (Home) - KodelĂ„s Yale Doorman (Verisure) - Brann og skallsikring Verisure - Stikkontaktstyring Nexa/Telldus - Div KjĂžkkenapparater koblet mot SmartThings, HomeConnect og andre apper. - Div automatiseringer i IFTTT  Planlagt: - Elko og Eaton brytere for varmekabler og pensjonistbrytere pĂ„ noen lys har ikke hub. Jeg hĂ„per Ă„ kunne hente opp i Homey?  Skallsikring: Ănsker vibrasjon pĂ„ glass og varsel om Ă„pent vindu/dĂžr. Virker som at de billigere sensorene for Ă„pning/lukking ikke varsler vibrasjon eller knust glass? Dette er lĂžsningen jeg forelĂžpig har landet pĂ„: âą Aeotec smart things multipurpose sensor pĂ„ vinduer som ikke Ă„pnes âą Aeotec dĂžr/vindu sensor for dĂžrer og vinduer som Ă„pnes  KameraovervĂ„kning: Inne: Ănsker mulighet for stillbilde og gjerne opptak startet av en trigger. Vil ikke ha noe som stĂ„r Ă„ filmer og trekker batteri konstant i stua. Ute: Bak huset kan forsĂ„vidt all aktivitet bli filmet, da det gjerne ikke skjer sĂ„ voldsomt der uansett. PĂ„ siden av huset vil jeg helst i det minste kunne slĂ„ av filming om vi har gjester. Eller gjerne trigge filming om vi ikke er hjemme eller har slĂ„tt pĂ„ skallsikring. Google ringeklokka filmer altfor mye synes jeg. Ănsker ikke varsler hver gang noen kommer hjem fra skolen eller en katt gĂ„r forbi. Har hĂžrt bra om Eufy, men klarer ikke helt Ă„ finne noe som passer alt jeg Ăžnsker.  Brannvarsling: Ănsker seriekobling. OgsĂ„ med en alarm i hybel slike at vi og de kan varsles felles. Sett pĂ„ Fibsro.  Selv om alt skal kobles i Homey bĂžr jeg vel holde meg til enten z-Wave eller zigbee pĂ„ hele sikkerhetssystemet for Ă„ unngĂ„ lag?  HĂ„per pĂ„ noen innspill her đ    Siter
Moskus Skrevet 17. oktober 2022 Skrevet 17. oktober 2022 Siri skrev (PÄ 14.10.2022 den 12.30): Aeotec smart things multipurpose sensor pÄ vinduer som ikke Äpnes Jeg er usikker pÄ om jeg forstÄr hensikten med en magnetbryter pÄ et vindu som ikke kan Äpnes....?  Som du merker, er det ikke flust med "glass break sensor" versjoner, men den denne finnes: https://www.tronika.no/no/smarthus/zwave-produkter/z-wave-sikkerhet/tilt-sjokk-sensor-zse43.html Siter
Siri Skrevet 17. oktober 2022 Forfatter Skrevet 17. oktober 2022 Tanken med multisensoren var at den oppfatter vibrasjoner. SÄ om det knuses vil den forstÄ det. Men synes det var vÊrt tungvindt Ä finne gode lÞsninger.  Takk for tips. Jeg sjekker det ut Siter
Moskus Skrevet 17. oktober 2022 Skrevet 17. oktober 2022 Aha, jeg kunne ikke finne ut om den faktisk kunne mÄle vibrasjoner eller ei. Var jo en snedig sak.  Siter
GAS Skrevet 21. oktober 2022 Skrevet 21. oktober 2022 Aqara har en vibrasjonssensor til en rimbig pris. Siter
Siri Skrevet 21. oktober 2022 Forfatter Skrevet 21. oktober 2022 Takk! Det var fin pris. Men ser ut som at dÞr/vindussensorene til Aquara ikke har vibrasjonssensor i seg? Da mÄ jeg evt ha bÄde en vibrasjonssensor og en vindusensor pÄ vinduer som kan Äpnes, for Ä fÄ varsel pÄ knust vindu og/eller Äpnet vindu?  Hadde hÄpet pÄ er system som har begge deler, for ikke Ä kjÞre for mye ulikt pÄ skallsikring Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.