Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg prøver å koble både Hue Bridge og Styrbar-kontrollen til mine Trådfri lyspærer. 
Dersom jeg kobler lyspærene til Hue Bridge og deretter Styrbar, så slutter det å fungere i Hue-appen.

Noen som har fått til å bruke både Hue-appen og Styrbar på Trådfri lyspærer?

Mvh

Skrevet
greenleafbeef skrev (1 time siden):

Hei!
Jeg prøver å koble både Hue Bridge og Styrbar-kontrollen til mine Trådfri lyspærer. 
Dersom jeg kobler lyspærene til Hue Bridge og deretter Styrbar, så slutter det å fungere i Hue-appen.

Noen som har fått til å bruke både Hue-appen og Styrbar på Trådfri lyspærer?

Mvh

Du må legge til Styrbar kontrollen inn i Hue bridge og ikke direkte mot pærene

Skrevet
21 hours ago, stigvi said:

Du må legge til Styrbar kontrollen inn i Hue bridge og ikke direkte mot pærene

Det får jeg dessverre ikke til. Har forsøkt å legge til Styrbar både via Hue appen (den offisielle) og Hue Lights (TouchLink metoden). 
Har du fått det til? Kan du eventuelt forklare hvordan du gjorde det?

På forhånd takk :)

• 9 måneder senere...
Skrevet

Noen som har fått til å koble Ikea Styrbar kontroll med Philips Hue Bridge?
Har sett etter løsninger på nett, men ikke fått til her, så tar gjerne imot råd!

• 7 måneder senere...
Skrevet

Bump!

Lurer på det samme, noen som har fått det til?

Har en Hue Bridge og noen IKEA-lys styrt med Trådfri via Styrbar bryter.

- Klarte til slutt å koble Trådfri til Hue Bridge (ved å trykke på Reset på enhet i nærheten av Hue Bridge og søke etter nytt lys).

- Mistet da kontakt med Styrbar

- Koblet til Styrbar på nytt, mistet da kontakt med Hue Bridge.

- Forsøkt å koble Styrbar til Hue Bridge, men får det ikke til da jeg ikke klarer å søke den opp (er også usikker på hvilken kategori jeg skal søke den opp som).

Er det slik at det ikke er mulig å koble Trådfri til både Hue Bridge og Styrbar samtidig?

Er det mulig å koble Styrkar til Hue Bridge og eventuelt hvordan?

Skrevet
snublefot skrev (23 minutter siden):

Er det slik at det ikke er mulig å koble Trådfri til både Hue Bridge og Styrbar samtidig?

Nei. I et zigbee-nett kan det bare være 1 koordinator

snublefot skrev (23 minutter siden):

Kjenner ikke til Styrkar. Hva er det? Men i utgangspunktet er det kun lys, bryter/knappepanel og bevegelse/lyssensorer du kan koble til Philips Hue.

Skrevet
stigvi skrev (2 timer siden):

Nei. I et zigbee-nett kan det bare være 1 koordinator

Kjenner ikke til Styrkar. Hva er det? Men i utgangspunktet er det kun lys, bryter/knappepanel og bevegelse/lyssensorer du kan koble til Philips Hue.

Takk for raskt svar, har KNX i bunn med styring via Basalte Core Mini, så Hue Bridge er bare en add-on for å legge til noen trådløse komponenter (herunder ekstra IKEA-LED på vaske-/barnerom).

Ikea Styrbar er en trådløs fjernkontroll som skal kunne virke med Trådfri (10 meter rekkevidde gitt fri sikt). Virker ikke som denne støtter zigbee, men kan være mulig å koble til via via. Produktinfo: https://www.ikea.com/no/no/p/styrbar-fjernkontroll-smart-hvit-30488363/

I utgangspunktet har jeg ikke behov for å linke denne opp mot Hue Bridge, men vil gjerne kunne styre lys både lokalt (bryter) og via Hue (app). Den ultimate løsningen er å integrere Trådfri i Basalt-systemet via Hue Bridge. Hvis jeg får til dette vil problemet være løst for min del, men da uten behov for Styrbar.

Skrevet
stigvi skrev (2 timer siden):

Styrkar er (åpenbart) en skrivefeil fra min side, skal korrekturlese bedre neste gang 😅

• 4 måneder senere...
Skrevet (endret)
snublefot skrev (På 2.4.2024 den 10.33):

Bump!

Lurer på det samme, noen som har fått det til?

Har en Hue Bridge og noen IKEA-lys styrt med Trådfri via Styrbar bryter.

- Klarte til slutt å koble Trådfri til Hue Bridge (ved å trykke på Reset på enhet i nærheten av Hue Bridge og søke etter nytt lys).

- Mistet da kontakt med Styrbar

- Koblet til Styrbar på nytt, mistet da kontakt med Hue Bridge.

- Forsøkt å koble Styrbar til Hue Bridge, men får det ikke til da jeg ikke klarer å søke den opp (er også usikker på hvilken kategori jeg skal søke den opp som).

Hei,

Jeg slet med det samme, men fant en metode for å kunne kontrollere lysene gjennom både Styrbar-kontrollen og via Philips Hue bridge.

Du må gjøre følgende i riktig rekkefølge:

1. Par alle lysene sammen med Philips Hue bridge.

2. Skru av lysene.

3. Koble Styrbar med Philips Hue bridge via Hue Essentials-appen
    • Reset Styrbar-kontrollen (trykk link-knappen 4 ganger raskt)
    • Gå inn i Hue Essentials-appen > enheter > legg til ny enhet > lys > philips hue bridge
    • Legg Styrbar-kontrollen nær Hue Bridge, og hold inne link-knappen på Styrbar og trykk på touch link-knappen i Hue Essentials-appen.

Nå skal led-indikatoren blinke noen ganger på Styrbar-kontrollen. Dette er den eneste indikasjonen på at du har lagt den til i Hue Bridge (den vil ikke dukke opp på listen over enheter). Du trenger ikke å søke etter nye lys.

4. Koble Styrbar sammen med alle lysene.

5. Test om du nå kan styre lysene både via fjernkontroll og i Philips Hue-appen.
Endret av Progen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.