MHR Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 Hei Jeg bruker Home Assistant til å vise fram data fra AMS leseren, og Nordpool sensor i HA til å vise priser for i dag og i morgen. Jeg tenkte å bruke noen Nodes fra powersaver.no og har derfor installert Node-Red i HA og importert powersaver nodene. Nå ønsker jeg å kunne vise f.eks tidlinjen for schedule som powersaver nodene har beregnet. Foreløpig får jeg dem ut i debug loggen i NR. Jeg er relativt ny på Node-Red, så det er mulig det er noen konsepter jeg har misforstått:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katla Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 Er det noe slikt du tenker på? https://powersaver.no/examples/example-visualize-on-off/example-visualize-on-off.html#introduction Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 MHR skrev (10 timer siden): Jeg er relativt ny på Node-Red, så det er mulig det er noen konsepter jeg har misforstått:) Hvis du ikke vil sette deg inn i NR så finnes denne, jpulakka/nordpool_diff: Transforms electricity spot price into thermostat control signal. Home Assistant custom component. (github.com) Da får du nok mye av det samme i en integrasjon som tar mye mindre ressurser enn å sette i gang med node red. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHR Skrevet 6. november 2022 Forfatter Del Skrevet 6. november 2022 On 02/11/2022 at 05:22, Katla said: Er det noe slikt du tenker på? https://powersaver.no/examples/example-visualize-on-off/example-visualize-on-off.html#introduction Takk, det hjalp meg videre på veien:) så hovedpoenget er altså å lage en ny sensor fra NR til HA som inneholder informasjonen man ønsker å dele, og så bruke sensoren i Lovelace. On 02/11/2022 at 08:03, stigvi said: Hvis du ikke vil sette deg inn i NR så finnes denne, jpulakka/nordpool_diff: Transforms electricity spot price into thermostat control signal. Home Assistant custom component. (github.com) Da får du nok mye av det samme i en integrasjon som tar mye mindre ressurser enn å sette i gang med node red. Takk for forslaget om en ny og enklere integrasjon. Jeg er avhengig av å kunne styre strømmen også ut i fra de ulike tariff nivåene, og det ser ikke ut som denne gjør det. Men jeg har kommet med videre med NR, så tror det skal gå bra:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AHAV Skrevet 15. desember 2022 Del Skrevet 15. desember 2022 Hei, Jeg strever litt med den siste node red noden i eksempelet i powersaver. er det noen som har oppsettet til den? Eller kan guide på hvordan man får schedule inn i HA? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHR Skrevet 3. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2023 AHAV skrev (På 15.12.2022 den 21.55): Hei, Jeg strever litt med den siste node red noden i eksempelet i powersaver. er det noen som har oppsettet til den? Eller kan guide på hvordan man får schedule inn i HA? Hvilken node spesifikt er det du ikke får til? Alle nodene i eksemplene på powersaver.no viser koden på nettsiden. Denne siden viser hvordan du får Schedule vist i en graf i HA: https://powersaver.no/examples/example-visualize-on-off/example-visualize-on-off.html#introduction Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AHAV Skrevet 4. januar 2023 Del Skrevet 4. januar 2023 Det ordnet seg etter noen oppdateringer av HA. Var et eller annet som ikke var rett versjon av. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.