Gullars Skrevet 4. november 2022 Skrevet 4. november 2022 For tre år siden kjøpte vi et næringsbygg fra 2008. Bygget viste seg å ha KNX for styring av ventilasjon, lys og oppvarming (radiatorer). Som følge av økte strømpriser har vi hatt en elektriker som akkurat har lagt ned mye arbeid i å konfigurere KNX'en. Vi som huseiere skulle gjerne hatt mulighet for å overvåke anlegget og gjerne også finjustere reglene. Slik jeg skjønner elektrikeren er dette komplisert, og han må eventuelt utvikle dashboards for oss. Finnes det en eller annen litt mer brukervennlig app/grensesnitt som kan legges oppå KNX? Målet må jo være at vi løpende kan gjøre justeringer på anlegget uten å måtte leie inn elektriker for jobben... Siter
stigvi Skrevet 4. november 2022 Skrevet 4. november 2022 KNX - Home Assistant (home-assistant.io) Siter
Gullars Skrevet 4. november 2022 Forfatter Skrevet 4. november 2022 Synes ikke det virker veldig brukervennlig når jeg blar nedover den siden... Det finnes ingenting på et enklere nivå? Siter
Moskus Skrevet 4. november 2022 Skrevet 4. november 2022 Det finnes jo ting som er enklere. Bl.a. HomeSeer og Homey har også støtte for KNX. Men et problem er at KNX i seg selv er forholdsvis teknisk. Det er rett og slett ikke super-enkelt å forholde seg til. Siter
Teknor Skrevet 6. november 2022 Skrevet 6. november 2022 Kjøp deg litt hjelp til å basis-konfigurere denne som stigvi linker til så vil jeg tro det er en grei løsning som er brukervennlig når den er satt opp. KNX - Home Assistant (home-assistant.io) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.