MHR Skrevet 8. november 2022 Skrevet 8. november 2022 (endret) Jeg har en sensor som sender både live watt forbruk og kWt i strømforbruk. Jeg ønsker å visualisere forbruket i kWt hvor høyeste verdi innenfor hver time brukes som verdi for en gitt time. Dette skal da kunne brukes til å visualisere forbrukt kWt per time tilbake i tid. Hvordan går jeg fram for å få dette til? Endret 8. november 2022 av MHR Siter
MHR Skrevet 8. november 2022 Forfatter Skrevet 8. november 2022 Dette var visst enklere enn jeg hadde trodd. Fant et eksempel som brukte apexcharts-card som jeg allerede hadde brukt til noe annet, og tenkte det samme kunne brukes på live strømmer. Og det gikk jo fint. Screenshot og koden under type: custom:apexcharts-card graph_span: 1d span: start: day offset: '-12h' header: show: true title: Used kWh hourly series: - entity: sensor.amsleser_houruse name: Used type: column color: '#1e81b0' float_precision: 2 group_by: duration: 1h func: max 3 Siter
stigvi Skrevet 8. november 2022 Skrevet 8. november 2022 Den populære mini-graph-card har også en slik "group_by" mulighet. Ganske nyttig, ja 🙂 1 Siter
Anbefalte innlegg