Duplex Skrevet 15. november 2022 Del Skrevet 15. november 2022 Noen som vet av en slik plug, med app som varsler om f.eks. forbrukeren ikke bruker strøm over tid? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 15. november 2022 Del Skrevet 15. november 2022 Det høres ut som om du har en tiltenkt bruk... hva er det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrkaasa Skrevet 15. november 2022 Del Skrevet 15. november 2022 Antar at du ikke ønsker å ha en hub? Forslag: wifi plug støttet av smartthings (muligens ledvance?). I smartthings kan du sette opp alt mulig av regler og notifikasjoner. Jeg har en ledvance wifi lampe i smartthings som virker veldig bra, men er usikker på hvor bra støtte er for plugger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duplex Skrevet 15. november 2022 Forfatter Del Skrevet 15. november 2022 Jeg tenker å bruke det ifb. observasjon av strømbruk på et spabad, om jeg da i tillegg kan få et varsel om det over et visst tidsrom ikke bruker strøm, er det et stort pluss Smartthings er en Samsung løsning? Bruker fra før av Tibber (med pulse), phillips Hue og google Home Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrkaasa Skrevet 15. november 2022 Del Skrevet 15. november 2022 Smartthings er en samsung løsning ja. Men appen og platformen krever ikke noe hardware fra Samsung. Mulig en slik kunne gjort jobben https://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/el-installasjon/plug-in-produkter/fjernstrombrytere/kontakt-med-energimaler-010720/ Den pluggen bruker SmartLife som også er støttet av smartthings. Jeg kjenner for lite til SmartLife, men det kan jo være at den appen også kan gi de varslingen du ønsker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 15. november 2022 Del Skrevet 15. november 2022 Den Nedis-saken så jo interessant ut, men litt skuffende at det ikke står hvilken belastning den tåler. Et spabad kan jo trekke en del... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duplex Skrevet 15. november 2022 Forfatter Del Skrevet 15. november 2022 Smartthings ser ut til å ha et bredt spekter av konfigurasjonsmuligheter Mulig jeg bare går for den Nedis-saken å tester det ut, takk for tips 😃 Er forøvrig et enkelt spabad fra Mspa, drar maks 1600W så skal være innafor ifølge denne, (som forøvrig var billigere enn Jula). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 15. november 2022 Del Skrevet 15. november 2022 Duplex skrev (1 time siden): Er forøvrig et enkelt spabad fra Mspa, drar maks 1600W så skal være innafor ifølge denne, (som forøvrig var billigere enn Jula). OK, da så Men ang. hub har du mange muligheter. Det ser ut til at det er Tuya i bunn, og da kan du bruke stort sett alt. HomeSeer, Home Assistant, Homey, SmartThings, etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duplex Skrevet 15. november 2022 Forfatter Del Skrevet 15. november 2022 Takk for tips, skal lese meg litt opp på automasjon, virker mer og mer interessant 😃 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 15. november 2022 Del Skrevet 15. november 2022 Duplex skrev (46 minutter siden): Takk for tips, skal lese meg litt opp på automasjon, virker mer og mer interessant 😃 Det mye gøy som er mulig å få til, og sikkert en del du ikke engang har tenkt på enda! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.