aleks Skrevet 4. desember 2022 Skrevet 4. desember 2022 Har fulgt litt med på Everything Smart Home sin presence sensor og den virker ekstremt bra, lang rekkevidde, USB c plugg osv. Skal kjøre den med hue motion sensor koster ca 60usd med cover, men jeg tenkte kanskje noen her inne kunne printe for ca kost så sparer vi my penger Jeg hadde planlagt en 6-7 stk i hvert fall https://everythingsmarthome.co.uk/the-everything-presence-one-now-available/ Siter
stigvi Skrevet 4. desember 2022 Skrevet 4. desember 2022 Du skal ha 6-7 stk 24GHz sendere i nærheten av der du oppholder deg mest? Det hadde jeg vært skeptisk til......... Siter
Moskus Skrevet 5. desember 2022 Skrevet 5. desember 2022 stigvi skrev (16 timer siden): Du skal ha 6-7 stk 24GHz sendere i nærheten av der du oppholder deg mest? Det hadde jeg vært skeptisk til......... ... fordi? Siter
aleks Skrevet 5. desember 2022 Forfatter Skrevet 5. desember 2022 stigvi skrev (17 timer siden): Du skal ha 6-7 stk 24GHz sendere i nærheten av der du oppholder deg mest? Det hadde jeg vært skeptisk til......... Fordi? Det er jo helt ufarlige frekvenser Siter
stigvi Skrevet 5. desember 2022 Skrevet 5. desember 2022 Moskus skrev (1 time siden): ... fordi? aleks skrev (14 minutter siden): Fordi? Det er jo helt ufarlige frekvenser Det er ikke ufarlige frekvenser. En er i mikrobølgeområdet og denne energien absorberes av kroppen på en annen måte enn ved lavere frekvenser. Det er slik jeg har forstått det et eget sett med regler for hvor mye stråling mennesker kan utsettes for når en kommer over 6GHz. Jeg har tillit til at seriøse produsenter holder seg innenfor de regler som er satt mht sendestyrke. Men hva med et hobbyprosjekt som dette? Vil du i det hele tatt være trygg på at 6-7 enheter laget av, sitat: "Everything Smart Tech was created by Lewis (Everything Smart Home) and his Dad", holder seg innenfor det som regnes som trygt? Siter
Moskus Skrevet 5. desember 2022 Skrevet 5. desember 2022 Det er masse stråling i mikrobølgeområdet i sollys også. Tror også det er relativt høyt bakgrunnsstøynivå generelt rundt oss selv uten sol. Å montere en slik sensor blir jo ikke som å sitte i en mikrobølgeovn. Men forsåvidt ikke uenig i at hjemmehacking fort blir hakket mindre pålitelig enn fra en leverandør som må ha papirene i orden... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.