Xytron Skrevet 15. desember 2022 Skrevet 15. desember 2022 (endret) Alle mine devices er døde og lar seg ikke inkludere. Dette etter en kortslutning på en av kursene i huset. Trenger derperat hjelp fra dere. Har prøvd alt: - Resette dimmere, swithes og termostater - Resette zwave kontroller - Ny zwave kontroller aeotec z-stick 5 og uzb1. - Installere homeseer på nytt og annen versjon og annen pc - Legge til zwave enheter på batteri (multisensor 6) IMGENTING fungerer.....kun én fibaro dimmer 2. Skjønner absolutt ingenting. Hjelp meg den som skjønner 🤔🤔🤔 Endret 15. desember 2022 av Xytron Siter
OlavT Skrevet 15. desember 2022 Skrevet 15. desember 2022 Har du en USB-basert Z-Wave stick? I så fall ville jeg testet den med en PC med Silicon Labs PC Controller for å se hvordan Z-Wave nettverkets tilstand ser ut. Dersom det ser ut til å fungere så ligger feilen andre steder. Siter
Xytron Skrevet 15. desember 2022 Forfatter Skrevet 15. desember 2022 Jeg har prøvd to usb sticks, både aeotec z-stick 5 og uzb1. Hva vil det si med Silicon Labs PC Controller?? Siter
OlavT Skrevet 15. desember 2022 Skrevet 15. desember 2022 Xytron skrev (2 minutter siden): Jeg har prøvd to usb sticks, både aeotec z-stick 5 og uzb1. Hva vil det si med Silicon Labs PC Controller?? Silicon Labs PC Controller er et PC-program du kan kjøre for å få opp en basic Z-Wave controller som snakker med USB-sticken og Z-Wave nettverket. Da kan du sjekke hvilke noder som er inkludert, gjøre Add / Remove etc. på noder og sende kommandoer til nodene. Nyttig for å sjekke tilstanden på Z-Wave stick / nettverk. Siter
Moskus Skrevet 16. desember 2022 Skrevet 16. desember 2022 Xytron skrev (13 timer siden): Alle mine devices er døde og lar seg ikke inkludere. Dette etter en kortslutning på en av kursene i huset. Trenger derperat hjelp fra dere. Har prøvd alt: - Resette dimmere, swithes og termostater - Resette zwave kontroller - Ny zwave kontroller aeotec z-stick 5 og uzb1. - Installere homeseer på nytt og annen versjon og annen pc - Legge til zwave enheter på batteri (multisensor 6) IMGENTING fungerer.....kun én fibaro dimmer 2. Skjønner absolutt ingenting. Hjelp meg den som skjønner 🤔🤔🤔 Det er feilmeldinger her et sted, iallfall i loggen. Hva sier de? Er interfacet (Plugins -> Z-wave -> Controller Management) fint og grønt? Siter
Xytron Skrevet 8. januar 2023 Forfatter Skrevet 8. januar 2023 Interfacet virker ok og lyser grønt. Får ikke noen andre feilmeldinger annet enn at inkludering av node feilet. Er det en logg noe annet sted? Ble forøvrig ikke noe klokere av Silicon Labs PC Controller....Får ikke inkludert noe her heller... Siter
Christoffer Skrevet 8. januar 2023 Skrevet 8. januar 2023 (endret) - Endret 8. januar 2023 av Christoffer Ikke lest hele tråden Siter
Moskus Skrevet 9. januar 2023 Skrevet 9. januar 2023 Xytron skrev (15 timer siden): Er det en logg noe annet sted? View -> Log? Siter
Xytron Skrevet 13. januar 2023 Forfatter Skrevet 13. januar 2023 Dette ser endelig ut til å ha løst seg. Løsning var å resette alle dimmere, sensorer, kontakter m. m Det eneste som ikke fungerer nå er Heatit gulvtermostatene. Har prøvd å resette disse også, men får forsatt ikke inkludert disse..... Noen som har noe tips til å få disse oppe å gå igjen? Siter
Moskus Skrevet 13. januar 2023 Skrevet 13. januar 2023 Xytron skrev (41 minutter siden): Har prøvd å resette disse også, men får forsatt ikke inkludert disse..... Noen som har noe tips til å få disse oppe å gå igjen? Når du sier resett, har du prøvd ekskludering? Du starter ekskluderingen fra HomeSeer, og gjør de samme kommandoene på termostaten som for å inkludere dem. Da melder de seg ut av det nettverket de tror de er koblet til. Exclude kan kjøres fra hva et hvilket som helst nettverk. Siter
Xytron Skrevet 13. januar 2023 Forfatter Skrevet 13. januar 2023 Ekludering har jeg i prøvd. Trodde at det kun var mulig i fra det nettverket de var tilkoblet, og ikke i mitt nye nettverk. Skal prøve... 😀 Siter
OlavT Skrevet 13. januar 2023 Skrevet 13. januar 2023 Factory reset skal forøvrig også sørge for at Z-Wave noden ikke tilhører noe nettverk. Siter
Xytron Skrevet 13. januar 2023 Forfatter Skrevet 13. januar 2023 Ja trodde reset skulle gjøre samme jobben, men skal prøve ekludering også 👍 Siter
Xytron Skrevet 13. januar 2023 Forfatter Skrevet 13. januar 2023 Ekskludering fungerte desverre ikke. Andre ideer hva man kan gjøre med Heatit termostater som ikke lar seg inkludere??? Siter
Moskus Skrevet 16. januar 2023 Skrevet 16. januar 2023 Xytron skrev (På 13.1.2023 den 17.10): Ekskludering fungerte desverre ikke. Andre ideer hva man kan gjøre med Heatit termostater som ikke lar seg inkludere??? Ble de ekskludert? For de skal svare uansett hvis de kan nå HomeSeer. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.