noname Skrevet 28. desember 2022 Skrevet 28. desember 2022 Hei Jeg kjøpte for en stund siden en Høiax connected varmtvannsbereder. I starten fungerte den helt fint, men for noen uker siden fikk de litt problemer med skyløsningen sin (myUplink). I henhold til sine egne driftsmeldinger ble dette problemet løst, men for min del fikk jeg aldri mer kontakt med skyløsningen. Jeg har vært i kontakt med support, som har guidet meg gjennom en hel haug med diverse forsøk på å få dette til å fungere igjen, men berederen får fortsatt ikke kontakt med skyen. Jeg har for øvrig ingenting å utsette på support, bortsett fra at de ikke har klart å løse problemet. De prøver så godt de kan. Jeg er rimelig sikker på at problemer ikke er på min side, da det startet samtidig som Høiax hadde problemer med skyløsningen sin. Men jeg lurer veldig på om det bare er meg, eller om det er flere der ute som sliter med samme problem. Siden Høiax ikke har publisert noe API el.l. for lokal kontroll, så kan dette for øvrig fungere som nok en advarsel mot å kjøpe utstyr som baserer seg på skyløsninger. Hvis man ikke har kontroll selv, har man ikke kontroll. Jeg tar selvkritikk, men det passet så bra med en smart varmtvannsberede med de strømprisvariasjonene som er nå, når den likevel skulle byttes, så jeg tok sjansen på denne. Jeg jobber uansett med å prøve å få dem til å åpne opp for lokal kontroll. 1 Siter
noname Skrevet 12. april 2023 Forfatter Skrevet 12. april 2023 Høiax har nå klart å løse dette problemet, etter å ha vært hjemme hos meg og byttet et kort i berederen. Så da er jeg rimelig fornøyd, men ser gjerne at det kommer mer dokumentasjon på API el.l., så det går an å få på plass noe som ikke er avhengig av en skytjeneste. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.