SveinHa Skrevet 8. januar 2023 Del Skrevet 8. januar 2023 I varmepumpesystemet mitt er der den nevnte energimåleren. Så langt har jeg bare lest den av en sjelden gang i ny og ne men ser den er merket med M-Bus og da blir jo spørsmålet: Hvordan koble til? Har lett en del på nett uten å finne noe relevant. Mulig M-Bus kun er optisk siden den teksten står like ved LED/fototransistor men jeg har en RPi med M-Bus Hat som jeg kunne tenkt meg å bruke. Innvendig ser den slik ut: Til venstre er en mulig tilkobling men så langt jeg har funnet ut er den til test/konfigurasjonsverktøy og jeg har ikke funnet ut om det er M-Bus som brukes der. I så fall: Hvilke pinner er hva? Har ikke lyst å ta noen råsjangs siden enheten er svindyr... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 9. januar 2023 Del Skrevet 9. januar 2023 SveinHa skrev (18 timer siden): Mulig M-Bus kun er optisk siden den teksten står like ved LED/fototransistor Ja, jeg tror jo at svaret ditt er her: Hadde det vært tanken med andre tilkoblinger, så hadde de vært tilgjengelige på utsiden av boksen. Men det er jo slettes ikke alltid utviklere tenker på det! 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 9. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2023 Moskus skrev (1 minutt siden): så hadde de vært tilgjengelige på utsiden av boksen Den andre porten jeg nevnte står der i manualen at en må slå ute en svekking i kapslingen for å komme til og det er jo ikke umulig at det er M-Bus men har ikke funnet noen bekreftelse på det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.