aakjpe Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 Noen som kjenner til, eller bruker trådløs sensor for måle temperatur ute? Som tåler noen kuldegrader. Zigbee kompatibel. Bruker i dag en temp probe som er direkte tilkoblet Raspberry Pi. Upraktisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 SveinHa Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 Philips HUE Bevegelsessensor er specet til -20 grader og gir bl.a. temperatur. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 aakjpe Skrevet 13. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2023 SveinHa skrev (2 timer siden): Philips HUE Bevegelsessensor er specet til -20 grader og gir bl.a. temperatur. Ser at en klager på at den ikke fungerer med Conbee II dongle. Noen erfaringer med det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Hr Kotelett Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 (endret) Jeg bruker den Phillips hue og conbee2 på rpi i Home Assistant, har ikke hatt noen problemer. Bortsett fra når den var akkurat i grenseland på rekkevidden. Endret 13. januar 2023 av Hr Kotelett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 aakjpe Skrevet 13. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2023 Hr Kotelett skrev (40 minutter siden): Jeg bruker den Phillips hue og conbee2 på rpi i Home Assistant, har ikke hatt noen problemer. Bortsett fra når den var akkurat i grenseland på rekkevidden. OK. Høres bra ut. Må vurdere denne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 MariusJS Skrevet 24. desember 2023 Del Skrevet 24. desember 2023 Fant du ut noe? Har sett på en del løsninger, men skulle jo helst hatt mulighet for lavere enn -20 (vil gjerne ha dem i frysere også) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 stigvi Skrevet 24. desember 2023 Del Skrevet 24. desember 2023 MariusJS skrev (5 timer siden): Fant du ut noe? Har sett på en del løsninger, men skulle jo helst hatt mulighet for lavere enn -20 (vil gjerne ha dem i frysere også) I min fryser bruker jeg en helt standard Aqara zigbee sensor. Men jeg har loddet på en batteriholder for to AA batterier og så bruker jeg AA Lithium batteri. De tåler lav temperatur godt. Denne har ligget 2 år i fryser og den rapporterer fortsatt 100% på batteriet. Temperatur er -21 grader. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Johs. Skrevet 24. desember 2023 Del Skrevet 24. desember 2023 Standard Aqara zigbee sensor her også, både ute og i fryser. Må bytte batteri etter underkant et års tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 SveinHa Skrevet 24. desember 2023 Del Skrevet 24. desember 2023 stigvi skrev (5 timer siden): AA Lithium batteri. De tåler lav temperatur godt. Overrasket (positivt) over det. Jeg har hadde flere røykvarslere med 10 års 9V lithiumbatteri i hytte uten varme på vinteren og INGEN har overlevd første vinteren selv om der snaut nok har vært minusgrader. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 aakjpe Skrevet 24. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2023 Har brukt Philips HUE Bevegelsessensor. Plassert ute på veggen, og fungerer greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 MariusJS Skrevet 24. desember 2023 Del Skrevet 24. desember 2023 9 hours ago, stigvi said: I min fryser bruker jeg en helt standard Aqara zigbee sensor. Men jeg har loddet på en batteriholder for to AA batterier og så bruker jeg AA Lithium batteri. De tåler lav temperatur godt. Denne har ligget 2 år i fryser og den rapporterer fortsatt 100% på batteriet. Temperatur er -21 grader. 3 hours ago, Johs. said: Standard Aqara zigbee sensor her også, både ute og i fryser. Må bytte batteri etter underkant et års tid. Funker de under -20C altså? Står vel at -20C er laveste de måler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 stigvi Skrevet 24. desember 2023 Del Skrevet 24. desember 2023 MariusJS skrev (6 timer siden): Funker de under -20C altså? Står vel at -20C er laveste de måler? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 NilsOF Skrevet 25. desember 2023 Del Skrevet 25. desember 2023 Philips Hue sin utesensor fungerer ned til -30˚. Kaldere har ikke jeg lyst til å være med på 😉 Dette er vel tredje vinteren til den første min. Kun -28˚ så langt i år. Tviler på at du finner noen bedre sensor. Billigere finner du helt sikkert noe tvilsom Kinavare, men ikke bedre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 MariusJS Skrevet 25. desember 2023 Del Skrevet 25. desember 2023 3 minutes ago, NilsOF said: Philips Hue sin utesensor fungerer ned til -30˚. Kaldere har ikke jeg lyst til å være med på 😉 Dette er vel tredje vinteren til den første min. Kun -28˚ så langt i år. Tviler på at du finner noen bedre sensor. Billigere finner du helt sikkert noe tvilsom Kinavare, men ikke bedre.. Greit å få den inn i HA? eller må jeg drive å titte i Philips appen? Kan jo få på mer lys i rommet når jeg åpner fryseren evnt da 😄 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 stigvi Skrevet 25. desember 2023 Del Skrevet 25. desember 2023 MariusJS skrev (26 minutter siden): Greit å få den inn i HA? eller må jeg drive å titte i Philips appen? Kan jo få på mer lys i rommet når jeg åpner fryseren evnt da 😄 Philips lager standard zigbee utstyr og er sannsynligvis det mest stabile du kan bruke sammen med Home Assistant. Jeg har to slike utendørs sensorer og de gjør jobben, ingen tvil om det. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 NilsOF Skrevet 25. desember 2023 Del Skrevet 25. desember 2023 (endret) @MariusJS jeg bruker openHAB, med HA aner jeg ikke. Standard Zigbee er det jeg ser etter for minst mulig heft og trøbbel. Jeg støtter under på @stigvi om Hue -produktene, de er jevnt over bedre enn resten av røkla. Endret 25. desember 2023 av NilsOF 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Teknor Skrevet 26. desember 2023 Del Skrevet 26. desember 2023 Noen som kjenner til et "dummy" 2032 batteri med ledinger ut fra dette "batteriet"? Hadde vært genialt å dytte på en batteriholder med 2x AA batterier på en enkel måte. Har dårlig erfaring med å lodde på batteripolene i små enheter, synes det er vanskelig å få loddetinnet til å sitte sikkelig på de små lederne. Dessuten vil et sånt dummy batteri være reverserbart. Har kikket på AliExpress, men ikke funnet noe som kan funke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 MariusJS Skrevet 30. desember 2023 Del Skrevet 30. desember 2023 On 26/12/2023 at 13:46, Teknor said: Noen som kjenner til et "dummy" 2032 batteri med ledinger ut fra dette "batteriet"? Hadde vært genialt å dytte på en batteriholder med 2x AA batterier på en enkel måte. Har dårlig erfaring med å lodde på batteripolene i små enheter, synes det er vanskelig å få loddetinnet til å sitte sikkelig på de små lederne. Dessuten vil et sånt dummy batteri være reverserbart. Har kikket på AliExpress, men ikke funnet noe som kan funke. Latterlig pris, men https://batteryeliminatorstore.com/products/cr2032-battery-eliminator-2-aa-powered Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Teknor Skrevet 31. desember 2023 Del Skrevet 31. desember 2023 MariusJS skrev (1 time siden): Latterlig pris, men https://batteryeliminatorstore.com/products/cr2032-battery-eliminator-2-aa-powered Yup. En sånn hadde vært fint. Til 1/10-del av prisen. 😅 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 ZF- Skrevet 31. desember 2023 Del Skrevet 31. desember 2023 Teknor skrev (På 26.12.2023 den 13.46): Noen som kjenner til et "dummy" 2032 batteri med ledinger ut fra dette "batteriet"? Hadde vært genialt å dytte på en batteriholder med 2x AA batterier på en enkel måte. Har dårlig erfaring med å lodde på batteripolene i små enheter, synes det er vanskelig å få loddetinnet til å sitte sikkelig på de små lederne. Dessuten vil et sånt dummy batteri være reverserbart. Har kikket på AliExpress, men ikke funnet noe som kan funke. Hva med noe slikt: https://www.aliexpress.com/item/1005006151771823.html?spm=a2g0o.productlist.main.75.6172376aKIDabJ&algo_pvid=e11868be-91f0-44d5-955c-c57591ea96c4&algo_exp_id=e11868be-91f0-44d5-955c-c57591ea96c4-37&pdp_npi=4%40dis!NOK!16.08!11.4!!!1.58!!%402103277f17040505048747915ed4e7!12000035998395103!sea!NO!168688324!&curPageLogUid=ETPOpEcN5tZ3 Ikke for 2xAA, men med USB. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 MariusJS Skrevet 1. januar Del Skrevet 1. januar Ikke veldig vanskelig å lodde på en 2xAA holder på en sånn heller 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
aakjpe
Noen som kjenner til, eller bruker trådløs sensor for måle temperatur ute? Som tåler noen kuldegrader. Zigbee kompatibel.
Bruker i dag en temp probe som er direkte tilkoblet Raspberry Pi. Upraktisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider
20 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.