TropiskNektar Skrevet 2. februar 2017 Skrevet 2. februar 2017 (endret) HomeSeer sitt forum har også en stor tråd med dette: https://board.homeseer.com/showthread.php?t=131697 Jeg har et inntrykk av at vi i Norge jobber litt ekstra for skjermene våre og at de kanskje ser hakket mer moderne ut.. ? True or not ? Del din skjerm! Her er noen bilder av min HSTouch layout. Det er bare disse 3 skjermene som er helt ferdig, hittil dekker dem alle våre (mine) behov Det kjører så på en iPad jeg har hengt opp på veggen med borrelås så man kjapt kan ta den av og med seg dit man vil. Endret 2. februar 2017 av TropiskNektar 9 Siter
Salvesen Skrevet 2. februar 2017 Skrevet 2. februar 2017 (endret) Pent! Savner også dette til inspirasjon. Jobber så og si med scada/hmi men jobber da ut i fra en så og si fastsatt ramme om hvordan ting skal se ut. Har ikke komt i gang med HSTouch enda, men har laget noe kjapt i imperihome som står på kjøkkenbenken(ipad). Edit: Shit der var det mye rart Endret 2. februar 2017 av Salvesen Siter
Moskus Skrevet 3. februar 2017 Skrevet 3. februar 2017 9 timer siden, TropiskNektar skrev: Jeg har et inntrykk av at vi i Norge jobber litt ekstra for skjermene våre og at de kanskje ser hakket mer moderne ut.. True or not ? Not! ? 1 Siter
Evelen Skrevet 3. februar 2017 Skrevet 3. februar 2017 Denne skjønte jeg ikke: "Timer 19 ºC" Og hva er LH-seng og NM-rom? Ellers likte jeg skrittelleren ikke så imponerende mange, men klokken 08:24 på morgenen kan man vel ikke forvente så mye mer Siter
Moskus Skrevet 3. februar 2017 Skrevet 3. februar 2017 Et øyeblikk siden, Evelen skrev: Denne skjønte jeg ikke: "Timer 19 ºC" Og hva er LH-seng og NM-rom? "Timer" viser at varmen i stua/kjøkken er på "timer" eller "Auto" om du vil (bruker her RFXCOM-plugin'en sin termostat). "19 ºC" er den satt til nå, men det kan overstyres med nedtrekksboksen. LH og NM er jentene våre, på hhv. 3,5 og snart 6 år. "NM-rom" er altså temperaturen målt i rommet, mens "LH-seng" er temperaturen målt i nærheten av senga (der ungen sover). 6 minutter siden, Evelen skrev: Ellers likte jeg skrittelleren ikke så imponerende mange, men klokken 08:24 på morgenen kan man vel ikke forvente så mye mer Jeg mistenker at kona sin ikke er synkronisert med telefonen (som synkroniserer mot Fitbit-databasen, som synkroniserer til HomeSeer) på en stund for vi har ikke så forskjellige veier til jobb.... Siter
psv021 Skrevet 3. februar 2017 Skrevet 3. februar 2017 To av mine skjermer, på tab i stue. Har annet oppsett på mobil, og planlegger et tredje oppsett på en minitab ved ytterdør. Primærskjermen her har fokus på informasjon det er behov for i stua. En del av grafikken er stjelt, mens det aller meste er tegnet i PowerPoint. Den underskjermen som gjerne brukes mest utover forsiden er varme/temperatur: 1 Siter
Håvardgj Skrevet 3. februar 2017 Skrevet 3. februar 2017 hmm... skjønner at jeg må bli mer kreativ i designet mitt. ble rett misunnelig på noen av skjermene her... får slenge med et par av mine skjermer også da, selv om de er nokså simple her er hovedskjermen og her er musikkstyringen, ikke helt optimalisert ennå, men funker 1 Siter
Odd Skrevet 14. februar 2017 Skrevet 14. februar 2017 Hmmm jeg har en mistanke om at det har gått med noen timer .... både her og der ... Siter
Atle-ETS Skrevet 6. oktober 2017 Skrevet 6. oktober 2017 Er det mulig å laste ned ikon pakker til HS touch designer? Siter
Moskus Skrevet 7. oktober 2017 Skrevet 7. oktober 2017 11 timer siden, Atle-ETS skrev: Er det mulig å laste ned ikon pakker til HS touch designer? Tja... det er jo bare å ta ikoner/bilder fra f.eks. icons8.com og ha de i en mappe. Siter
GeneralVirus Skrevet 17. februar 2018 Skrevet 17. februar 2018 Noen som fikler for tiden? Begynner å bli klar for en redesign her. Trenger inspirasjon, de aller fleste fra HS forumet ser jo ut som de ble laget på 90-tallet. Siter
ZoRaC Skrevet 17. februar 2018 Skrevet 17. februar 2018 3 timer siden, GeneralVirus skrev: Noen som fikler for tiden? Begynner å bli klar for en redesign her. Trenger inspirasjon, de aller fleste fra HS forumet ser jo ut som de ble laget på 90-tallet. Jeg har delt min på en annen del av forumet: 1 1 Siter
Kensko Skrevet 26. februar 2018 Skrevet 26. februar 2018 On 2/2/2017 at 22:29, TropiskNektar said: HomeSeer sitt forum har også en stor tråd med dette: https://board.homeseer.com/showthread.php?t=131697 Jeg har et inntrykk av at vi i Norge jobber litt ekstra for skjermene våre og at de kanskje ser hakket mer moderne ut.. True or not ? Del din skjerm! Her er noen bilder av min HSTouch layout. Det er bare disse 3 skjermene som er helt ferdig, hittil dekker dem alle våre (mine) behov Det kjører så på en iPad jeg har hengt opp på veggen med borrelås så man kjapt kan ta den av og med seg dit man vil. Meget pent. Hvordan fikk du til togtidene? Har forsøkt å finne ut hvordan man kan gjøre noe sånn. Kunne du ha delt hvordan du gjorde det? Siter
Arne Johnny Skrevet 27. februar 2018 Skrevet 27. februar 2018 (endret) Måtte redesigne litt her. Hovedskjerm Vær legger seg oppå hovedkjerm og fjernes om jeg trykker på det/ detter 2 min termostater og ventilasjon. Noen termostater er Multireg og noen er rfxcom virtuelle. Samt ventilasjonsagregatet fra systemair. Sonos Gardiner lys og on/ off Strøm infomrasjon. Her er tanken og inkludere forbruk også etterhvert som man får inn noe HAN data. Endret 27. februar 2018 av Arne Johnny 5 Siter
Moskus Skrevet 27. februar 2018 Skrevet 27. februar 2018 38 minutter siden, Arne Johnny skrev: Strøm infomrasjon. Her er tanken og inkludere forbruk også etterhvert som man får inn noe HAN data. Good man! 2 Siter
Arne Johnny Skrevet 27. februar 2018 Skrevet 27. februar 2018 6 minutes ago, Moskus said: Good man! ble visst tibberkunde jeg og Siter
Oliver Skrevet 19. mars 2018 Skrevet 19. mars 2018 På 27.2.2018 den 12.48, Arne Johnny skrev: Måtte redesigne litt her. Hovedskjerm Vær legger seg oppå hovedkjerm og fjernes om jeg trykker på det/ detter 2 min termostater og ventilasjon. Noen termostater er Multireg og noen er rfxcom virtuelle. Samt ventilasjonsagregatet fra systemair. Sonos Gardiner lys og on/ off Strøm infomrasjon. Her er tanken og inkludere forbruk også etterhvert som man får inn noe HAN data. Stilig design du har laget. Kan jeg spørre hvor du har hentet knapper, fordypningene osv? Eller laget det selv? Kunne tenke meg å laget bildene mine med noen av de elementene du har. 1 Siter
Actibus Skrevet 19. mars 2018 Skrevet 19. mars 2018 Det er jo relativt enkelt å lage i Photoshop el. Jeg er godt bevandret i Photoshop, mitt problem er at jeg ikke eier kreative sider, så vanskelig å lage noe jeg syntes er fint og oversiktlig. Men jeg likte det der, så kan hende jeg må lage noe tilsvarende. @Arne Johnny du har vel ikke lyst til å dele grafikken med oss andre? ? 1 1 Siter
oevensen Skrevet 19. mars 2018 Skrevet 19. mars 2018 1 time siden, Actibus skrev: Det er jo relativt enkelt å lage i Photoshop el. Jeg er godt bevandret i Photoshop, mitt problem er at jeg ikke eier kreative sider, så vanskelig å lage noe jeg syntes er fint og oversiktlig. Men jeg likte det der, så kan hende jeg må lage noe tilsvarende. @Arne Johnny du har vel ikke lyst til å dele grafikken med oss andre? Det hadde vært utmerket? 1 Siter
Arne Johnny Skrevet 19. mars 2018 Skrevet 19. mars 2018 Hei takk for det..Knappene har jeg «kremt» hentet fra google og redigert de i paint.net og lagret de i hs touch mappa. Knappene er i utgangspunktet uten lys så de ligger på i tillegg og styres av statusen på devicen. Så det er litt klipp og lim.Paint.net er ett gratis bilderedigeringsprogram som funker helt fint til dette.De nedsunkningene er fra hs touch designer og tror den ligger under graphic knappen. Har så bare festet de til bakgrunnen.Men ikke noe problem å dele filene. Bare send meg pm om du ønsker de så sender jeg de over.Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter
Go4IT Skrevet 20. mars 2018 Skrevet 20. mars 2018 På 27.2.2018 den 12.48, Arne Johnny skrev: Hmm - "Termostat Tarm" var kreativ bruk av Multireg. Men burde ikke den stilles på 37°? Eller er dette øko mode? ? 1 Siter
Gjelsvik Skrevet 20. mars 2018 Skrevet 20. mars 2018 Det guiet der var pent. Jeg kjøpte hstouch en gang, men ble aldri helt fornøyd med det.. Mulig jeg må ta det opp igjen. Hva bruker du for å styre sonos fra hstouch? er hver knapp laget manuelt, eller finnes det noe template for sonos enheter ? Siter
Arne Johnny Skrevet 21. mars 2018 Skrevet 21. mars 2018 Hmm - "Termostat Tarm" var kreativ bruk av Multireg. Men burde ikke den stilles på 37°? Eller er dette øko mode? [emoji848]Termostat Tarm er ikke multireg, men rfxcom sin virtuelle. Der får jeg ikke justert opp og ned på temp men må faktisk bestemme hvilken temp det skal være. Fant da ikke noe bedre i farten enn å lage en knapp pr grad. Multireggene er de 4 øverste Edit.. haha nå tok jeg den... går litt tregt tidlig på morran.. Aj Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Arne Johnny Skrevet 21. mars 2018 Skrevet 21. mars 2018 Det guiet der var pent. Jeg kjøpte hstouch en gang, men ble aldri helt fornøyd med det.. Mulig jeg må ta det opp igjen. Hva bruker du for å styre sonos fra hstouch? er hver knapp laget manuelt, eller finnes det noe template for sonos enheter ?Takk skal du ha. Det er en og en knapp ja, så det tar litt tid. Nå har jeg lagt sonos som en egen «etasje» i hs så da er det ganske kurant når man først har laget en, så kan man kopiere, og slippe å scrolle seg ihjel for å endre funksjonene på knappene.. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.