- 0
Rekkehus - Starte enkelt med RBP + OpenHAB?
-
Lignende innhold
-
- 0 svar
- 163 visninger
-
Beste smartpille for spotskinne som skal knyttes til Philips Hue og Apple homekit
Av Siek,
- apple homekit
- hue
- (og 3 andre)
- 0 svar
- 1 089 visninger
-
- 6 svar
- 1 202 visninger
-
- 3 svar
- 1 131 visninger
-
- 166 svar
- 46 505 visninger
-
Spørsmål
tjwesterby
Heisann,
Lest litt på forumet og fant ut at det bare var å melde seg inn. Har ett rekkehus hvor jeg har lyst til å gjøre litt enkel automatisering. Vi snakker styring av en del lamper inne og ute og muligens noen downlights på soverommet, en elektrisk markise, pluss overvåkning av temperatur i en del rom i første omgang. Dette begynte med at jeg ville ha en enkel måte å overvåke temperaturen på i forbindelse med ølbrygging og gjæring, og jeg har begynt å se mulighetene sakte med sikkert.
Fra før er det såvidt jeg vet, ett par taklamper som kjører ZWAVE det eneste jeg må ta i betraktning da resten er standard lamper plugget i veggen.
I utgangspunktet ble jeg tipset om å kjøre en Raspberry Pi med OpenHAB, men ser at det finnes ørten forskjellige muligheter. Vil helst ha noe jeg kan styre fra ett enkelt touchpanel på veggen og fra mobil, men som også kan "vokse" med interessen. Er RBP + OpenHab + Philips Hue stedet jeg bør starte for lyskontroll? Eller er det helt på vidda? Hva er evt enkleste måte å få kontakt med ZWAVE og markise på? Markisen har en veldig enkel fjernkontroll, men tror det er RF den kjører på.
TJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider
35 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.