GĂ„ til innhold
  • Bli medlem
StĂžtt hjemmeautomasjon! đŸ„‡đŸ„ˆđŸ„‰

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med Ä fÄ stabil lokasjonsoverfÞring fra konas iphone.. PÄ min android fungerer det godt med det innebyggede systemet i companion appen, men det gjÞre det ikke pÄ iphone selv om appen fÄr alle location-tillatelser. 

Testet derfor icloud integrasjonen i stedet, og den fungerer godt bortsett fra at kona stadig fÄr beskjed om at noen har logget seg pÄ "find my iphone".. 

Noen ideer? 

Skrevet
PerH skrev (12 minutter siden):

Jeg sliter litt med Ä fÄ stabil lokasjonsoverfÞring fra konas iphone.. PÄ min android fungerer det godt med det innebyggede systemet i companion appen, men det gjÞre det ikke pÄ iphone selv om appen fÄr alle location-tillatelser. 

Testet derfor icloud integrasjonen i stedet, og den fungerer godt bortsett fra at kona stadig fÄr beskjed om at noen har logget seg pÄ "find my iphone".. 

Noen ideer? 

Det gÄr vel mer pÄ om appen pÄ iphone fÄr tildelt "kjÞretid" eller om den ligger i dyp dvale. Jeg kjenner ikke til om dette lar seg konfigurere pÄ iphone like lett som pÄ android.

Skrevet

Jeg prþvde og iCloud integrasjonen men ble lei varslene. Jeg er happy med at Apple bryr seg men det virker ikke i dette tilfellet 🙂

Min erfaring er at dersom appen pÄ telefonen KUN har en servertilkobling, dvs den interne, sÄ fÄr ikke appen oppdatert statusen sin pÄ serveren nÄr den er "borte". SÄ sÞrg for at den interne adressen ligger kun i internal URL, og den eksterne i external URL. Hverken min eller samboers app ble oppdatert med disse automatisk, og fÞrst nÄr dette ble endret fungerte det knirkefritt. (bank i bordet!)

Skrevet (endret)

Jeg har ogsÄ opplevd at en iOS-enhet ikke oppdaterte sensorer selv om appen var logget inn, serveradresse var korrekt og alltid tilgang til posisjon var gitt.

Problemet viste seg Ä vÊre at det var en ny iPhone som var satt opp fra backup (som er vanlig nÄr man fÄr ny iPhone). Sletting og reinstallering av appen gjorde susen. NÄ fungerer periodisk sensoroppdatering og geofencing knirkefritt.

Endret av ffredrik
  • Thanks 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies pÄ din enhet for Ä gjÞre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.