Dukk Skrevet 3. februar 2023 Skrevet 3. februar 2023 Jeg ønsker å lage et felt i dashboard (antar input_number) er riktig her som deretter skal lagres i en sensor som summerer (counter, antar jeg blir riktig?). Eksempelvis noe slikt som dette: 1,5 kg matavfall (input_number) sendes til en sensor? av en eller annen type og legges der. Neste gang jeg kaster matavfall, f.eks 2 kg så skal dette summeres inn med forrige tall. Altså 1,5 kg+ 2kg = 3,5 kg osv. osv. Er det noen som har noe lignende som kunne vist meg hvordan de har gjort dette? Jeg har en følelse av at dette er veldig enkelt og at jeg burde finne det i dokumentasjonen til Home Assistant, men jeg klarer ikke helt å få det til. Støtter hjemmeautomasjon med 50 kr om noen finner en løsning til meg 😊 Siter
Offpiste Skrevet 13. februar 2023 Skrevet 13. februar 2023 Opprett to input_number(input_number.matavfall_total og input_number.kastet_matavfall) Lim inn denne automasjonen: alias: Matavfall description: "" trigger: - platform: state entity_id: - input_number.kastet_matavfall condition: - condition: not conditions: - condition: numeric_state entity_id: input_number.kastet_matavfall below: 0.001 action: - service: input_number.set_value data_template: entity_id: input_number.matavfall_total value: >- {{ (states('input_number.matavfall_total')|float + float(states('input_number.kastet_matavfall'))) | round(1) }} - delay: hours: 0 minutes: 0 seconds: 0 milliseconds: 300 - service: input_number.set_value data: value: 0 target: entity_id: input_number.kastet_matavfall Ved ending i input_number.kastet_matavfall vil den verdien bli addert i input_number.matavfall_total. Finnes sikkert enklere måte å gjøre dette på også 🙂 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.