Terje Klungervik Skrevet 4. februar 2023 Del Skrevet 4. februar 2023 Hei. Nettopp startet med Home Assistant. Er fornøyd med HS4, men jeg vil ha en bedre ui på nettbrettene i huset. Har installert HACS og Homeseer plugin. Så nå kan jeg lage en UI som styrer huset gjennom denne plugginen. Jeg har ikke en ordentlig termostat i huset. Men bruker SDJ-Vstats plugin fra HS4. Men alle enhetene fra denne blir registrert som sensor. Skulle helst klar å styre disse som i HS4. Noen som har noen tips. Merk at jeg har holdt på med dette kun 1 dag. Så basis kunnskapene på HA er liten. Trenger å lage en card til lovelace så jeg kan se temperaturen og skifte temperaturen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 4. februar 2023 Del Skrevet 4. februar 2023 Terje Klungervik skrev (9 minutter siden): Hei. Nettopp startet med Home Assistant. Er fornøyd med HS4, men jeg vil ha en bedre ui på nettbrettene i huset. Har installert HACS og Homeseer plugin. Så nå kan jeg lage en UI som styrer huset gjennom denne plugginen. Jeg har ikke en ordentlig termostat i huset. Men bruker SDJ-Vstats plugin fra HS4. Men alle enhetene fra denne blir registrert som sensor. Skulle helst klar å styre disse som i HS4. Noen som har noen tips. Merk at jeg har holdt på med dette kun 1 dag. Så basis kunnskapene på HA er liten. Trenger å lage en card til lovelace så jeg kan se temperaturen og skifte temperaturen. Sitat This custom integration currently supports creating entities for the following Home Assistant platforms: binary sensor, cover, light, lock, scene, sensor, switch. Fan and Media Player entities will be added in a future update! Det den da mangler er å lage en "climate" i Home Assistant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terje Klungervik Skrevet 4. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2023 Ah. Så må bare smøre meg med tålmodighet med andre ord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 4. februar 2023 Del Skrevet 4. februar 2023 Terje Klungervik skrev (34 minutter siden): Ah. Så må bare smøre meg med tålmodighet med andre ord. Er det denne, https://github.com/marthoc/homeseer , du bruker? Den er ikke endret siden 2021 så ikke hold pusten mens du venter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 18. februar 2023 Del Skrevet 18. februar 2023 Kan du bruke noe her: https://www.home-assistant.io/integrations/generic_thermostat/ ? En temperaturføler som sensor, og så kan du sette en bryter på når varmen skal kobles inn? Et alternativ er å bruke MQTT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terje Klungervik Skrevet 19. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2023 Har kikket på den samt andre. Har enda ikke funnet en som tar i betraktning utetemperaturen. Har vannbåren gulvvarme så systemet trenger tid på å varme opp rommene. Hos homeseer så legger du til en utetemp sensor og den starter å varme opp rommet tidligere hvis temperaturen er lav. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 19. februar 2023 Del Skrevet 19. februar 2023 Alt kan programmeres i Home Assistant så lenge du vet hvordan den virker. Kom gjerne med litt mer detaljer, så er det mange kloke hoder her inne som muligens kan hjelpe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terje Klungervik Skrevet 27. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2023 Dette er virtuelle thermostaten som finnes i Homeseer. Fungerer ganske så bra. Det vil sikkert de som er på Home Assistant også, men jeg har ikke funnet en som har weather compensation enda. Oppvarmingen i huset mitt er nokså tregt. Vannbårenvarme. Så jeg trenger at på kalde dager så starter oppvarmingen tidligere enn normalt. Er det noen som har funnet en slik en til Home Assistant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg