Cringe Skrevet 18. februar 2023 Skrevet 18. februar 2023 Bruker 3stk Shelly 1 (ikke PM) for å overstyre hastighet på den balanserte ventilasjonen på loftet, basert på PPM nivå i stue og soverom, og fuktnivå på bad og vaskerom. Nå har alle 3 falt ut siste uken. Noen andre som sliter med disse? Har en fibaro smartimplant liggende, som jeg kan skifte disse ut med om nødvendig. (Trenger egentlig bare å styre til nivå 1 eller 3. nivå 2 brukes ikke). Kan også sette statisk ip på disse i Mesh nettverket, men vet ikke hvor utslagsgivende det vil være. Har firmware oppdatert dem via shelly appen også, uten hell. Siter
thoralex Skrevet 18. februar 2023 Skrevet 18. februar 2023 Jeg har en shelly 1PM, den detter ut 1-2 ganger i måneden. Løste det med en automasjon som restarter den en gang om dagen, og har ikke hatt problemer etter det. 1 Siter
Cringe Skrevet 19. februar 2023 Forfatter Skrevet 19. februar 2023 Hmmm - det er jo en mulighet. Får prøve det - evt ekskludere og inkludere igjen og tildele statisk ip kanskje? 🤔 Siter
quackyo Skrevet 19. februar 2023 Skrevet 19. februar 2023 Jeg har ikke konkret erfaring med disse devicene, men generelt er det alltid smart å tildele IOT-devicer fast IP via routeren. Dette gjelder også nettverksbaserte printere. Vanligvis vil en DHCP-server (programvaren i routeren din som tildeler IP-adresser) forlenge leasen av samme IP-adresse, men om du f.eks mister strømmen på routeren så vil gjerne alle enheter få ny IP-adresse. Avhengig av hvordan forbindelse mellom Homey og devicen din fungerer "under panseret" så kan dette veldig godt forklare at du opplever å miste forbindelse. 1 Siter
OlavT Skrevet 19. februar 2023 Skrevet 19. februar 2023 (endret) Jeg gjør også proaktiv reboot MCU på mine Mill Gen 3 panelovner for å redusere sannsynligheten for at de "hopper av WiFi". Er det et fundamentalt problem med ESP32 enheter og WiFi tilkobling? Endret 20. februar 2023 av OlavT Siter
Neophyte Skrevet 20. februar 2023 Skrevet 20. februar 2023 Jeg har 4x Shelly plug S som har 88 dagers sessjon mot wifi, så vil ikke tro det er et universelt esp32 problem. 1 Siter
quackyo Skrevet 20. februar 2023 Skrevet 20. februar 2023 Jeg har +-10 ESP32 og/eller ESP8266 i drift i huset. Har *aldri* opplevd at de har ramla av WIFI. 1 Siter
NilsOF Skrevet 22. februar 2023 Skrevet 22. februar 2023 Disse ESPene er i utganspunktet stabile (mine er det). Det kommer mere an på programmvaren som puttes på de. Siter
OlavT Skrevet 22. februar 2023 Skrevet 22. februar 2023 Greit å vite at ESP32 ikke nødvendigvis er problemet. Da er det bare å fortsette å kjøre supportsak mot Mill. Siter
Cringe Skrevet 23. februar 2023 Forfatter Skrevet 23. februar 2023 Kjørte en reset via Shelly appen - da kom de inn igjen, etter en liten stund. Ser at connection står som weak. De er ikke langt unna Mesh punktet de er knyttet på - men er muligens litt problematisk at de er montert inni selve aggregatet (faraday bur) - så om de fortsetter å være ustabil legger jeg de nok bare inn i en AP9 koblingsboks jeg skrur på aggregatet, og legger ny kabel fra boks, og ny nippel inn i aggregatet (plass for kretskortet).(Skal nevnes at jeg er fagkyndig, ingen hobbytrikker). Har lest og hørt mye bra om shelly, så får håpe de holder seg stabil. Skal på sikt bygge en bod under et parkeringsdekke/Oppstillingsplass, og tenker i den forbindelse et nytt fordelingsskap der ute, og tenker da shelly Pro din-moduler Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.