Byelektrikeren Skrevet 20. februar 2023 Skrevet 20. februar 2023 Husker flere har diskutert sensorer på senga for å bl.a. sette huset i nattmodus. Her er en løsning jeg fant på nettet i dag: 2 Siter
Moskus Skrevet 24. februar 2023 Skrevet 24. februar 2023 Prøvd for lenge siden. Fungerte ikke pålitelig nok over tid. Withings sin har foreløpig holdt lengst. Det er deilig med auto-nattmodus. 😄 1 Siter
Cringe Skrevet 24. februar 2023 Skrevet 24. februar 2023 Moskus skrev (7 timer siden): Prøvd for lenge siden. Fungerte ikke pålitelig nok over tid. Withings sin har foreløpig holdt lengst. Det er deilig med auto-nattmodus. 😄 Hvor ble sensoren plassert? Repairguy tydeliggjør at en høyere plassering gjorde det mer presist 🙂 (delte denne på homey facebook gruppen hin dagen - subscriber til kanalen hans -mye homey innhold) Siter
Moskus Skrevet 25. februar 2023 Skrevet 25. februar 2023 Presisjonen var ikke problemet, det var påliteligheten. For å få trykksignal, måtte den ligge mellom overmadrass og den vanlige madrassen, og den ble ødelagt etter noen måneder. Samme problem med trykkmatter, selv om jeg har brukt samme matte under ei pute på kontorstolen i åreivs, tålte de ikke like lenge i senga... 1 Siter
Cringe Skrevet 25. februar 2023 Skrevet 25. februar 2023 @Moskustakker for oppklaring - kan vel tenkes at det blir for mykt da, mellom madrassene og med mye bevegelse/snuing når man sover, at den "krølles" ? Ser ut til å være laget i samme materiale som klassisk varmefolie 😊 da får jeg gå litt i tenkeboksen før jeg investerer😊 Siter
Moskus Skrevet 25. februar 2023 Skrevet 25. februar 2023 Ja, det tenkte jeg også, men under madrassen ble den aldri trykket godt nok på. 😞 Withings klarer imidlertid det, så det må jo være teknisk mulig. Withings er derimot en del smartere, med litt kalibrering av sine trykksensorer og slikt, så det kan være at det burde vært litt elektronikk koblet til... 1 Siter
Hr Kotelett Skrevet 26. februar 2023 Skrevet 26. februar 2023 Er en flink til å re opp sengen så kan jo en stråle over sengen som brytes når en ligger der. Men jeg rer ikke opp sengen så hadde ikke funket for meg 😅 Siter
Cringe Skrevet 26. februar 2023 Skrevet 26. februar 2023 Har en hotellpute under hodeputen. Kunne kanskje vurdert å legge den der. Rent eksperimentelt. Koster ikke allverdens den sensorstripen😊 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.